menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje ivm vijver

vicske

Vicske

hallo beste vijver vrienden ik zit met een groot brobleem hoor men vijver lekt zoo om de 5a6dagen moet ik altijd zoo en cm 30 tot40 water bijvullen he men vijver is ook een jaar of 23jaar hoor ik heb er eerst een polyestere vijver in zitten die ik gekregen heb he maar ik heb de vijver dieper gemaak een op een 1.20 polysteren vijver was maar 80 cm diep dus nu is hij wel dieper dus ik weet niet goed wat ik moet doen he en u weet ook wel dat ik nogal met een rug handicap zit he ik wou eerst de folie eruit hallen en de polyestere vijver naar boven halen he en de folie er uit doen he maar dit kan ik echt niet meer hoor want die zit muurvast he nu wil ik het op een andere manier oroberen he de folie er uit en de vijver laten zitten en rond die 40cm van boven nieuwe folie plaken als dat moets gaan he ik hoop van gasze harde dat iemand me raad kan geven of dat gaat he is dan echt veel minder werk he en dit zou ik nog wel aankunnen hoor ik dank jullie al bij voorbaat he ik weet dat hier wel menzen zijn die raad weten he nog de beste groetjes van vic he
dinsdag 19 mei 2009 - 21:01
cavalierslokeren

Cavalierslokeren

Het probleem van "waterverlies" of ... (verdamping) ... is ook hier het geval.
Elke dag zakt mijn waterniveau ongeveer 2 cm.
(Inhoud van de vijver +/-3000m³ / oppervlakte +/- 4 m² / maximum diepte 80cm / er zitten voor ongeveer 8000 liter/uur pomp in. )
Dit fenomeen komt tot uiting eenmaal de pompen beginnen te werken en het naar half april mei gaat.

Lekt mijn vijver of kan dit enkel aan de verdamping liggen ?
woensdag 20 mei 2009 - 11:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon