menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijverpomp

Ga naar meest recente reactie

DaMob

DaMob

Wij hebben altijd al een gewone dompelpomp gehad om het vijver een goede anderhalf à 2m naar boven te pompen.
Deze zijn altijd na een jaar ongeveer stuk. Is dit omdat een dompelpomp hiervoor eigenlijk niet gemaakt is?

Wij hebben ook een keer een echte vijverpomp gehad maar deze was ook na een jaar stuk.
In de winter worden ze steeds uit de vijver gehaald en goed opgeborgen dus daar kan het niet aan liggen

Weet er iemand misschien een goede pomp die niet al te duur is maar toch goed zijn werk doet?

De vijver heeft een inhoud van ongeveer 12000-15000 liter
zaterdag 28 februari 2009 - 17:19
leeuwtje

Leeuwtje

Bij ons gaan ze helaas ook nooit langer dan een jaar mee. Of we nou een hele dure pomp kopen of een goedkope dat maakt niet uit. Ongeveer een jaar en dan is het over. Dat vind ik ook wel jammer.
Mijn vader heeft er echter al jaren één en die blijft het goed doen. Die kan ik echter helaas nergens meer gevonden krijgen.
zaterdag 28 februari 2009 - 21:32
tuinplantonline

Tuinplantonline

een goede pomp is een oase pomp deze gaan ongeveer 15 jaar mee, als je een pomp in de winter uit de vijver haalt moet je hem wel nat en vorst vrij bewaren, je kan hem het beste in de vijver laten ligen maar dan moet hij wel dieper ligen als 40 cm en de stekker uit het stopcontact

groetjes tuinplantonline
zondag 1 maart 2009 - 08:18
Plantje

Plantje

Als je een degelijke pomp koopt,heb je toch wel garantie van minstens
2 jaar.
Mijn messner pompen draaien hier al 6 jaar gans het jaar door 24/24h.
Zijn wel redelijk duur van aankoop maar je krijgt prijs kwaliteit.
zondag 1 maart 2009 - 12:56
tuinplantonline

Tuinplantonline

een goed pompmerk geeft 5 jaar garantie, het is voor een pomp beter om hem 24 op 24 te laten draaien (vijverpomp)

groetjes tuinplantonline
zondag 1 maart 2009 - 21:18
DaMob

DaMob

In de lente-zomer-herfst draait die ook altijd 24/24

Maar in de winter zetten wij ze altijd af, net zoals onze buren
zondag 1 maart 2009 - 21:34
tuinplantonline

Tuinplantonline

dat is wel zo goed voor je vissen om je pomp in de winter stil te zetten zet hem uit en laat de pomp in de vijver liggen. het is belangerijk dat hij nat blijft anders heb je kans dat de kunsthars die de electra beschermt tegen water uit droogt en scheurt. zorg uiteraard dat hij zo diep ligt dat hij niet kan in vriezen.

ik weet toevallig van oase dat die pompen hebben die zich automatische uitschakkelen als het water onder de 5 graden komt, dan hoef je er zelf niet meer aan te denken.

groetjes tuinplantonline
zondag 1 maart 2009 - 21:46
DaMob

DaMob

En koppelen jullie dan ook de darm af? Of kan die daar tegen?
maandag 2 maart 2009 - 01:23
tuinplantonline

Tuinplantonline

ik neem aan dat je daar de slang mee bedoelt, die hoef je ook niet afkoppelen.

groetjes tuinplantonline
maandag 2 maart 2009 - 08:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon