menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wonden op vis geen ziekte

Ga naar meest recente reactie

Fauna_

Fauna_

hallo,
ik heb een vis (wel in mijn aquarium) en die heeft enkele wonden. waarschijnlijk aangevallen van een andere vis. maar ik wil niet dat hij dood gaat, maar ik wil de andere vis ook niet ui mijn aquarium doen... kan ik de vis op de een of andere manier laten genezen? (door in een andere bak te steken) maar wat moet ik dan gebruiken om de wonden te genezen?

btw: de vis is een dwerggourami en de aanvaller is een zoenvis (ik weet dat ik beter de zoenvis uit mijn aquarium haal, maar die vissen hebben een grote emotionele waarde...)
woensdag 10 september 2008 - 21:16
Rikske_

Tekst aangepast

Rikske_

Hello,

Volgens mij zijn beide soorten zeer territoriaal gebonden en dit geeft problemen,
ze denken alle 2 dat de bak van hun is
Welk van de 2 zat er eerst in en hoe groot is je bak?
Ik heb lang geleden cichliden gehad en daar moest ik steeds de layout van de bak
veranderen als ik er nieuwe vissen inzetten, dit omdat de oude vissen reeds hun plekje
hadden in de bak. Of plekjes maken met hout of stenen waar de zoenvis dan niet aan kan,
omdat deze toch groter is. Zijn maar ideeën en weet niet of het zou werken hoor.
In elk geval beide vissen komen niet overeen in de bak.
Succes met de visjes
Groetjes
Eric
donderdag 11 september 2008 - 08:59
Fauna_

Fauna_

de vissen zijn er beiden tegelijk in gekomen... maar de dwerggourami denkt volgens mij niet dat de bak de zijne is... hij verschuilt zich constant in de hoek van mijn aquarium, achter mijn bak voor de verwarming en filters enzo... mijn aquarium is 1m50cm x 75cm x 40cm.
donderdag 11 september 2008 - 19:37
Rikske_

Rikske_

de vissen zijn er beiden tegelijk in gekomen... maar de dwerggourami denkt volgens mij niet dat de bak de zijne is... hij verschuilt zich constant in de hoek van mijn aquarium, achter mijn bak voor de verwarming en filters enzo... mijn aquarium is 1m50cm x 75cm x 40cm.


Is normaal, beide vissen zijn zeer territoriaal, het enige hier is dat de zoenvis groter is en dat de dwerggoerami het onderspit moet delven (zich overal achterschuilen)
Heb je geen foto van je bak dan kan ik je beplanting eens zien.
Volgens mij heb je maar een keuze die 2 gaan niet bijeen volgens mij.
Je kan wel meer schuilplaatsen maken voor je goerami en alles eens herschikken maar de kans blijft groot dat het verder zal gaan.
donderdag 11 september 2008 - 20:14
Fauna_

Fauna_

momenteel heb ik niets van planten staan... zijn nepplanten ook goed? welke echte planten zijn het beste? en hoe kan ik meerdere schuilplaatsen maken?

ik zie ook dat de zoenvis enkel agressief wordt nadat hij heeft geheten, anders valt hij de dwerggoerami niet aan.

zou het een goed idee zijn om de dwerggoerami even in een aparte aquarium te steken om zijn wonden terug te laten genezen, of beter niet?
zondag 14 september 2008 - 20:42
Rikske_

Tekst aangepast

Rikske_

Best is toch steeds voor met echte planten te werken, je zal een gezondere bak hebben dan.
Qua soorten planten kan je altijd bij de winkel vragen, best robuste soorten nemen, want sommige soorten lusten er wel van
En voor de schuilplaatsen dit is afhankelijk van je smaak, kan in combinatie met hout en stenen bijvoorbeeld. Voor hout zal je in de winkel moeten zijn want dit is speciaal kienhout voor aquariums. Maar stenen die zal je overal gratis in de natuur vinden, gewoon geen poreuze steensoorten nemen
Hier is een link waar tal van voorbeelden opstaan.
http://users.skynet.be/aquabilzen/ingerichte%20aquaria.html
En je kan hem appart steken maar vergeet niet als hij terug gezet zal worden het zelfde verhaal zich zal herhalen.

zondag 14 september 2008 - 23:35
Fauna_

Fauna_

oke, ik zal eens gaan kijken in een winkel. (enkel vervelend dat ik voor de dichtsbijzijnde winkel redelijk ver moet rijden...)
waarmee moet ik die stenen eerst afkuisen?

nja, ik weet dat het terug hetzelfde zal zijn, maar ik wil de zoenvis er echt niet uithalen... ik heb beide vissen en een regenboogvis gekregen van een vriend die ondertussen spijtig genoeg overleden is...
maandag 15 september 2008 - 17:22
Rikske_

Tekst aangepast

Rikske_

oke, ik zal eens gaan kijken in een winkel. (enkel vervelend dat ik voor de dichtsbijzijnde winkel redelijk ver moet rijden...)
waarmee moet ik die stenen eerst afkuisen?

nja, ik weet dat het terug hetzelfde zal zijn, maar ik wil de zoenvis er echt niet uithalen... ik heb beide vissen en een regenboogvis gekregen van een vriend die ondertussen spijtig genoeg overleden is...


Met een beetje geluk kan dit nog in orde komen hoor, en spijtig om te horen van je vriend, sterkte hiermee.

Qua stenen, die harde steensoorten kan je gewoon met de karcher afspuiten is geen probleem.
Je kan in de eerste fase met de stenen al beginnen en nadien kan je er nog altijd zaken bijzetten.
Succes met de opbouw
dinsdag 16 september 2008 - 09:36
Fauna_

Fauna_

oke, bedankt. ik houd je op de hoogte
dinsdag 16 september 2008 - 15:45
phyton

Phyton

kan een stenen bloempot geen dienst doen?
heb je in alle formaten
woensdag 17 september 2008 - 10:02
Fauna_

Fauna_

als ik de vis in een andere aquarium steek om te genezen, moet ik dan nog iets extra in het water doen voor de genezing? of niet?
woensdag 17 september 2008 - 21:54
Fauna_

Fauna_

btw: moet ik op nog iets letten als ik de vis in een andere aquarium steek?
woensdag 17 september 2008 - 21:58
Rikske_

Rikske_

Water moet goed zijn, kan je zelf uitmeten, temp, filtering en zuurstof.
donderdag 18 september 2008 - 15:09
Fauna_

Fauna_

ik heb daarnet maar planten in mijn aquarium kunnen zetten. ik hoop dat het beter zal worden.
de vissen moeten er wel even aan wennen denk ik, want ze zijn er nog bang van
vrijdag 26 september 2008 - 19:54
Fauna_

Fauna_

ik heb vandaag mijn dwerggourami dood gevonden in de aquarium... RIP ...
khoop dat hij nu geen enkele meer dood doet... (mijn regenboogvisje komt er nog altijd goed vanaf...)
dinsdag 30 september 2008 - 21:10
Rikske_

Rikske_

Spijtig om horen, succes met de rest van de vissen.
woensdag 1 oktober 2008 - 14:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon