menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie heeft er tips voor een bovengrondse vijverbak

Wewe

Wewe

Hallo,

Ik ga binnenkort een vijverbak maken. Er komen geen vissen in. Omdat de vorm specifiek is (gebogen) kan ik geen constructie kopen, maar moet ik die zelf maken.
Ik ben van plan die met een coffrage te maken met betonnetten in. Afmetingen ongeveer 5 meter lang, 50 cm hoog en 70cm breed. In de betonnen bak ga ik een folie leggen, voor het geval de bak toch zou barsten. De fundering laat ik bepalen door een gebuur die aannemer is.
Een afloop van het water had ik graag langs de lengte van de bak. Liefst zo lang mogelijk, maar het lijkt me moeilijk om het water over de 5 meter er gelijkmatig te laten overlopen. Ook zal de folie er langs die overloop moeten overkomen, waardoor ik voor de afwerking wat in de problemen kom.

Voor de filtering zou ik een bak in de grond willen steken. Die kan ik vullen met poreus gesteente en bovenaan beplanting. Het water zou er langs boven inlopen en langs onder weggezogen worden, terug naar de vijverbak.

Heeft er iemand een bovengrondse vijverbak met overloop geplaatst? Kan je uw ervaringen delen aub?
Of heeft er iemand tips?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Wewe
dinsdag 9 september 2008 - 21:31
vera2

Vera2

misschien een tip voor de overloop
maak die waterpas met een laag beton of stabelisee, folie er over en daarop blauwe steen lijmen met tec7
ipv blauwe steen kan je ook opvullen met kiezel maar dan moet je er op letten dat die niet in de bak vallen
je kan de overloop ook dieper maken en afwerken met beplanting
woensdag 10 september 2008 - 08:43
phyton

Tekst aangepast

Phyton

http://groups.msn.com/wahahahaaaaa/jouwwebpagina21.msnw
succes als ge vragen hebt moogde ze altijd stellen
zaterdag 20 september 2008 - 08:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon