menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Halve vis naast vijver.

Ga naar meest recente reactie

Fauna_

Fauna_

hallo,
vanmiddag lag er naast mijn vijver een dode vis, beter gezegt, een halve dode vis... hij was half opgeeten door een of ander dier. ik weet niet door wat, want katten komen niet meer in onze tuin, en kunnen er ook niet rond door draad, en een reiger kan ook niet bij mijn vijver... weet iemand van welk dier dit kan zijn?
woensdag 16 juli 2008 - 19:37
Rikske_

Rikske_

Zal toch een kat zijn denk ik hoor, een draad rond de tuin zal ze toch niet tegen houden.
Allé toch die van mij niet
En hoe ben je ook zeker dat een reiger er niet bij kan?
Kan je niet zien aan de vis zelf wat voor soort beet het is?
woensdag 16 juli 2008 - 19:51
Fauna_

Fauna_

ik bedoelde niet draad rond de tuin, maar rond onze vijver . en als het van een kat of reiger was zou deze de vis toch helemaal meenemen?
woensdag 16 juli 2008 - 20:09
Fauna_

Fauna_

en euh... hoe kan ik zien van welk beest de beet zou zijn?
woensdag 16 juli 2008 - 20:17
krissie

Krissie

een reiger vliegt weg met een vis ,
een kat eet ze ter plaatse op , waarschijnlijk
is ze tijdens haar maaltijd van iets geschrokken
en weggevlucht .
groetjes
Krissie
woensdag 16 juli 2008 - 21:20
Rikske_

Rikske_

Of de poes had genoeg binnen
woensdag 16 juli 2008 - 22:44
printemps

Printemps

hallo

en een reiger zou die zijn eten niet gewoon inslikken?

mvg
an
donderdag 17 juli 2008 - 12:51
Rikske_

Rikske_

Zal afhangen van hoe groot de vis is zeker?
donderdag 17 juli 2008 - 12:55
Fauna_

Fauna_

hmm, en ik die dacht dat er geen kat meer in mijn tuin kwam omdat ik er gene meer zag...
kzal toch maar eens het loodjesgeweer moeten bovenhalen hehe, neenee, zou ik toch niet over mijn hart kunnen krijgen .
maar kheb al vanalles gedaan om die katten uit mijn tuin te krijgen en toch blijven ze dan komen...
donderdag 17 juli 2008 - 13:00
Diddy

Diddy

wezel of bunzing? die zijn nogal mager en geraken zowat overal tussendoor
donderdag 17 juli 2008 - 13:17
vera2

Vera2

hoe groot was die vis ?
donderdag 17 juli 2008 - 14:27
Fauna_

Fauna_

de helft was nog ongeveer 10cm dus ik denk dat hij rond de 20cm was...
donderdag 17 juli 2008 - 18:02
vera2

Vera2

ik vermoed ook dat een reiger die laten vallen heeft en een kat eraan peuzelde ofwel heeft de kat er hem zelf uit gevist.
vrijdag 18 juli 2008 - 09:45
Fauna_

Fauna_

ik heb gelezen dat planten met een citroengeur helpen tegen katten in de tuin... dus ga ik dit maar eens proberen. want ik hoop dat die kat (of een andere ) geen vissen meer komt nemen . maarja, dat noemen ze de natuur zeker...
vrijdag 18 juli 2008 - 10:23
vera2

Vera2

leven en laten leven, natuur moet er zijn maar er zijn grenzen. ik kon daar verleden jaar niet meer mee lachen. begin september kwamen de vissen amper nog eten en bleven verscholen op de bodem tussen de zuurstofplanten. na drie weken zag ik toevallig een reiger op het dak zitten; toen wist ik hoe laat het was maar ondertussen had die wel een 35-tal vissen verschalkt. heb toen de boel compleet afzichtelijk overspannen met dikke nylondraad; met succes. wegens de 6-tal wilde katten en nog een paar poezen van verre buren die de vijver hier ook als restaurant zien heb ik de waterkanten overdreven vol gezet met alle soorten waterplanten zodat de vissen niet meer langs de kant gaan relaxen en heb de rotssteen randen hoger gemaakt dan een kattepootje lang is. 't is uiteindelijk niet echt mijn droomvijver maar de vissen voelen zich nu veilig, komen allen samen aangedrongen als ze me zien en ik kan er tenminste terug van genieten.
vrijdag 18 juli 2008 - 12:13
Fauna_

Fauna_

nja, hier gaan ze wel dood door gatenziekte, en door waarschijnlijk die kat... maar voor die ziekte heb ik nu speciaal voedsel gekocht in de vijverspeciaalzaak, en die katten schiet ik binnenkort wel eens af met het loodjesgeweer (geen waar hé ) maar kga toch eens proberen met die planten die naar citroen ruiken. mss lukt dat wel.
vrijdag 18 juli 2008 - 14:37
zourky

Zourky

Die halve vis is zeker niet van een reiger,die slikt de vis in zijn geheel door en dat kunnen grote zijn een vis de grote van een bakharing is voor hem één hap.
Een vis naast de vijver,half opgegeten kan van een kat zijn,maar ook van ratten,die zelfde vis kan er uigesprongen zijn naast de vijver en dan opgegeten worden door andere dieren,een kat krijgt rap de schuld alhoewel ze bang is van water
dinsdag 29 juli 2008 - 16:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon