menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dode vissen

Ga naar meest recente reactie

city

City

hoi ,

in een andere topic heb ik gelezen , natuurlijk te laat , dat je best in een nieuwe vijver een aantal weken wacht met het uitzetten van vissen . natuurlijk hebben we dat niet gedaan . stom van ons . . maar nu ons probleem , we hebben al twee dagen telkens 1 dode vis , zou dit misschien ook kunnen zijn omdat ze het eten van een steur opeten . wij hebben namelijk twee steurs en deze hebben speciale voeding nodig . daarom dacht ik dat misschien het eten de oorzaaak kan zijn .

wie kan ons goede raad geven .alvast bedankt .

mvg city
dinsdag 27 mei 2008 - 15:01
printemps

Printemps

hallo

als je thuis kwam met uw vissen heb je dan de zak met water/vissen op het water(uit de zon)laten drijven of heb je ze er gelijk ingegoten
ze moeten namelijk rustig aan gewoon worden aan uw water en aan de temp van uw water
anders krijgen ze een schok en gaan ze bijna allemaal dood daarvan

mvg
an
woensdag 28 mei 2008 - 13:16
city

City

hoi an ,

ja hoor we hebben ze tijd genoeg gegeven om geen schok te krijgen . het is dus ook niet van de eerste dag dat ze sterven hoor , ze zitten er nu zeker bijna drie weken in . ben benieuwd of de andere het gaan overleven .

mvg city
woensdag 28 mei 2008 - 18:36
vera2

Vera2

heb je de waterwaarden al eens gemeten, zie je iets fout aan de vissen, genoeg zuurstof in de vijver ? het is ook mogelijk dat je vissen al ziek waren toen je ze aankocht.
zondag 1 juni 2008 - 10:47
city

City

hoi vera2

ja we hebben de waterwaarden al bekeken en alles was prima in orde . we hebben de laatste dagen wel last van draadalgen , maar dit hebben we behandeld .
nee daan de dode vissen zien we niets . gelukkig blijft de rest in leven . ja misschien waren deze al ziek bij aankoop . de riger heeft ondertussen onze vijver ook al gevonden . drei vissen minder . maar ja dat is de natuur he /

mvg city
maandag 2 juni 2008 - 07:32
vera2

Vera2

draadalgen groeien doorgaans in gezond water. ik haal ze er manueel uit zodat ze de zuurstofplanten niet overwoekeren, een deel laat ik zitten voor de vissen.
u weet toch dat een reiger blijft terugkomen tot de laatste vis opgepeuzelt is. verleden jaar heeft die een 35tal van mijn vissen op zijn menu gehad.
het steurvoer lijkt mij niet de oorzaak van vissterfte. let wel dat steuren kunnen verhongeren als andere vissen aan hun voer zitten. om dit te voorkomen helpt het soms door eerst de andere vissen te voederen en daarna de steur.
maandag 2 juni 2008 - 08:23
city

City

hoi vera2

ondertussen hebben we een net over de vijver , zo blijven onze overige vissen toch leven . vissterfte hebben we voor de rest niet meer gehad , gelukkig maar . zal dan maar in het oog houden dat de andere vissen de steur zijn eten niet opeten .

mvg city
woensdag 4 juni 2008 - 07:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon