menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijver aangelegd

Ga naar meest recente reactie

jyra

Jyra

we hebben een verhoogde vijver aangelegd,wat voor planten kunnen we er het beste er in doen
we willen de hoeveel heid planten minimaal houden
heeft er iemand tips
wat voor vissen bijvoorbeeld

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes yvonne
vrijdag 16 mei 2008 - 13:39
jyra

Jyra

[afbeelding verwijderd niet-https]

dit is de foto van de vijver
vrijdag 16 mei 2008 - 13:42
vera2

Vera2

indien diep genoeg lijkt het een prachtige vijver voor koi in combinatie met enkele waterlelies, koi gaan wel woelen in de plantenbak dus zorg dat er keien bovenaan liggen. krabbescheer word door deze planteneters gewoonlijk ook met rust gelaten.
goudwinde, zilverwinde, blauwe-en regenboogwinde zijn plezierige insekteneters en vervuilen het water minder omdat ze geen planten eten.
goudvissen, sarasa, shubunkin, sluierstaart enz. zijn ook bevuilers maar laten doorgaans een deel planten met rust.
al deze vissen kan je combineren maar hebben zowiezo enkele schaduw en schuilplaatsen nodig; de waterlelie is hiervoor zeer geschikt.
zet niet te veel vissen in één keer ter controle van je waterwaarden.


vrijdag 16 mei 2008 - 14:21
corrielat

Corrielat

Als ik je een goede raad mag geven,

wacht een hele tijd om vissen te plaatsen,

ikzelf heb in mijn vijver meteen vissen geplaatst, waaronder koi sarasa winden en goudvissen,

allemaal zijn ze na een paar weken dood gegaan vanwege de giftige gassen die in de folie zitten,

een gewaarschuwd mens teld voor twee


ikzelf was zo eigenwijs om niet te luisteren, met het gevolg een visloze vijver, zonde,
vrijdag 16 mei 2008 - 21:12
niels010492

Niels010492

wnn onze vijver net was aangelegd heeft de verkoper ons ook aangeraden om een aantal weken te wachten om er vissen in te doen
zondag 18 mei 2008 - 21:11
niels010492

Niels010492

wnn onze vijver net was aangelegd heeft de verkoper ons aangeraden om een aantal weken te wachten om er vissen in te doen
zondag 18 mei 2008 - 21:11
corrielat

Corrielat

In de hoop dat de giftige gassen uit de folie zijn ga ik weer nieuwe vissen kopen
maandag 19 mei 2008 - 21:38
jyra

Jyra

bedankt voor jullie reacties,wacht nog even met vissen
groetjes yvonne
woensdag 21 mei 2008 - 18:41
city

City

hoi iyra ,

wij hebben ook net een vijver aangelegd . wij hebben natuurlijk niet kunnen wachten met de vissen , met gevolg dat er nu al twee dode vissen zijn . jammer zal misschien toch aan de folie liggen . hopelijk blijft de rest leven . wij hebben goudwindes , 1 grotere goudvis , schubnik , en twee steurs . wel mooi om zien hoor .

hoplelijk veel plezier aan je vijver .
dinsdag 27 mei 2008 - 14:55
corrielat

Corrielat

City,

Mijn vissen zijn allemaal dood gegaan omdat ik niet wilde luisteren om enkele weken te wachten,
ik hoop dat jij niet zo'n pech zal hebben
woensdag 28 mei 2008 - 20:50
jyra

Jyra

we hebben wel een poosje gewacht
maar afgelopen zondag moest het toch gebeuren
zijn er door man en kids vissen gekocht kleine koi karpers
hoop dat het goed gaat
groetjes yvonne
woensdag 28 mei 2008 - 21:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon