menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Diamantsteur

rikske99

Rikske99

Sinds een tiental dagen is mijn diamantsteur aan het drijven ( geplooid in U-vorm en deels boven water ) op mijn nieuwe vijver ( 1 jaar ). Zijn kieuwen bewegen nog , maar wel weinig... De andere vissen ( goudwinden en nog een witte steur ) zwemmen rustig op de bodem ( ong 90 cm diepte ). De zuurstofpomp ligt constant aan. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Is wel reeds gevlekt op de plaatsen waar hij boven water komt.
woensdag 9 januari 2008 - 21:56
Tomateboer

Tomateboer

Beste,

Ik kan u maar 1 ding aanraden op dit moment, en dat is zo vlug mogelijk de dierenarts laten komen.
Hoe gek het ook mag klinken, maar weet goed dat een steur nogal een delicate vissoort is die makkelijk ziek wordt.
Vriendelijke groeten
Angelo
donderdag 10 januari 2008 - 00:03
kurt

Kurt

Van alle vijvervissen is de steur zeker niet de meest gemakkelijke om te houden.

http://www.tuinadvies.be/vijver_steur.htm

Als jouw vis al tien dagen raar doet en al begint te verkleuren vrees ik dan ook het ergste.

Kurt
donderdag 10 januari 2008 - 10:59
klompken

Klompken

Nu het winterperiode is voor de vijver, zullen de meeste mensen de vissen niet voederen.
Echter de steur MOET het ganse jaar door voeding hebben, ook in de winter. vele vijverliefhebbers gaan dan ook in de winter de steur met de hand voederen.
Een steur die uitgeput is zal ook meestal naar de oppervlakte komen omdat hij de kracht niet heeft om op de bodem te blijven zwemmen.

mvg

klompken
zondag 13 januari 2008 - 13:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon