menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Veldkeien schoonmaken

Ga naar meest recente reactie

willem269

Willem269

Hallo, ik wil veldkeien gebruiken rondom een nieuw aan te leggen vijver. Nu heb ik een partij veldkeien die al eerder gebruikt zijn en dus een beetje vuil. Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met het 'trommelen' van veldkeien, dat wil zeggen, het enige tijd laten ronddraaien in een met een beetje water gevulde speciemolen. Of zijn er betere, makkelijkere, snellere, manieren om veldkeien te reinigen
dinsdag 4 december 2007 - 22:06
corrielat

Corrielat

Hallo Willem,

Ik heb ook van iemand gebruikte keien gekregen,

Ik heb ze beetje bij beetje in een specieton gedaan en met de hogedrukreiniger heel goed schoon gekregen,

Iemand anders raadde me bleekmiddel aan, maar dat past niet in mijn natuurvriendelijk tuinieren,

Met de hoge drukspuit ging het prima.......

maar zelf was ik zo smerig als een varken dat uren in de modder gewenteld heeft
dinsdag 4 december 2007 - 22:33
jdcoster

Jdcoster

Hallo, ik wil veldkeien gebruiken rondom een nieuw aan te leggen vijver. Nu heb ik een partij veldkeien die al eerder gebruikt zijn en dus een beetje vuil. Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met het 'trommelen' van veldkeien, dat wil zeggen, het enige tijd laten ronddraaien in een met een beetje water gevulde speciemolen. Of zijn er betere, makkelijkere, snellere, manieren om veldkeien te reinigen

Mijn sarcasme wordt hier zelden gewaardeerd maar als ik zoiets lees kan ik het niet laten ... .
Ik denk dat een vijver in roestvrij staal voor u de beste oplossing is.
dinsdag 4 december 2007 - 23:33
corrielat

Corrielat

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
dinsdag 4 december 2007 - 23:47
willem269

Willem269

Corrielat bedankt! En JDCoster, ach, laat ook maar. Geniet er maar van!
woensdag 5 december 2007 - 09:22
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Waarom wordt er door jou JDCoster zo gereageerd?????????
Zie ik smiley's tussen je antwoordt??????????
Wij kunnen tegen grapjes ...........als ze goed bedoeld zijn natuurlijk.
De vraag wordt gesteld om er advies over te krijgen en wie vraagt is niet dom maar leergierig...............als jij een betere oplossing weet...............deel ze dan met ons pls dan leren we misschien ook weer iets bij.
Ikzelf heb een bronnetje met keien er omheen, ik zou het willen wegdoen omdat het te druk is voor mijn klein tuintje ( less is more ) maar vooraleer ik het kan verkopen zou ik ook wel graag willen weten hoe ik de keien kan proper krijgen..................dus
Alvast bedankt voor je antwoordt.
Groetjes
Lysianthus


PS: Sarcasme
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Onder sarcasme wordt bijtende spot verstaan.
Deze stijlfiguur is scherper en harder dan ironie, maar milder dan cynisme.
Voorbeelden:

Nou ja, we kunnen niet allemaal een atheneumdiploma halen, zei de leraar tegen Tom die weer een 3 had.
Nou dit ziet er weer lekker uit, zei Marie terwijl ze vies naar de pap keek.

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 5 december 2007 - 10:57
hildavw

Hildavw

Flink de spuit er op, eventueel met een harde borstel het resterende afschuren, nog eens spoelen en eventueel een beetje bleekwater gebruiken, inderdaad een beetje "tegennatuurlijk", maar zeer effectief !

Hilda
woensdag 5 december 2007 - 11:29
jdcoster

Jdcoster

Het eerste wat de natuur met die keien zal doen is ze weer een natuurlijk uitzicht geven, overgroeien met algen, mossen enz. Verloren werk en een onnatuurlijk uitziende vijver dus.
Jullie hebben natuurlijk wel overschot van gelijk. Ik moet leren mijn bedenkingen voor mezelf houden.
Lieve groetjes
woensdag 5 december 2007 - 13:33
willem269

Willem269

Wel, dank je JD. Dat is sportmanship. Enne, ik weet wat je bedoelt met de nukken van de natuur. Maar de keien hebben een tijdlang bij de vorige eigenaar in de modder gelegen. Vandaar dat ik met een schone kei wilde beginnen.
Groet,
Willem
woensdag 5 december 2007 - 18:56
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Wel ..........dat vind ik heel sportief van jou dat je zo reageertJD......... dat siert je.
'k weet ook wel dat het binnen de kortste keren weer vol algen zit ..............maar voor de verkoop , moet je ze toch een beetje mooi aanbieden hé.
Het oog wil ook wat.
Enne..............het is je vergeven .................lieve groetjes terug
woensdag 5 december 2007 - 20:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon