menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tropische planten

Ga naar meest recente reactie

ballekeuh

Ballekeuh

hoi mensen

ik denk dat het nu ongeveer een maand geleden is dat ik me inschreef op dit tuinforum. ik vind dit een heel goed idee van dit tuinforum.enkele jaren geleden begon de tuin me te lokken en sindsdien is het een microbe die me niet meer wil loslaten.
ik zou willen beginnen met een verzamelingen tropische planten.kan er mij iemand een idee geven van welke tropische planten ik het best kan houden of heeft er iemand zaden van planten.ik kan ruilen met volgende zaden atura,lupine,fatsia,cleome(wit),nachtschone,cerinthe,gunnera,bloemriet,kiwano,donkerbladige wonderboom

vriendelijke groeten miguel
zaterdag 21 juli 2007 - 22:37
rialle

Rialle

Hallo Miguel,

Ik heb zaad van Oleander, maar dat is sub-tropisch. Ik weet niet of je daar interesse in hebt?

Groetjes Rialle.
zaterdag 21 juli 2007 - 23:35
Linde33

Linde33

Miguel.
Ik ben geinterresseerd in de Kiwanozaden. Straks stuur ik je een berichtje wat ik te ruil heb.
Moet even in de zadendoos kijken.
Groetjes Linde33
zondag 22 juli 2007 - 10:33
Tine

Tine

Miguel, hou er wel rekening mee dat je die planten ;s winters naar binnen moet halen. Heb je er genoeg ruimte voor want vele tropische planten kunnen flink grootben breed worden.

Tine.
zondag 22 juli 2007 - 11:44
rialle

Rialle

Miguel, ik heb je mail ontvangen maar er staat niet veel in he?
Als je me je adres doormailt dan zal ik je de zaden sturen.
Ik heb je lijst met ruilzaad eens bekeken en opgezocht wat ik nog niet kende en ik heb wel interesse in zaad van Cleome en van Canna, het prachtige bloemriet.
Zou dat mogelijk zijn?
Ik stuur mijn adres dan ook in een mail ok?

Groetjes Rialle.
zondag 22 juli 2007 - 17:58
Tine

Tine

Ik heb nog wel zaad van de jacaranda. Als je daar interesse in hebt ,moet je me je adres maar mailen.

Tine
zondag 22 juli 2007 - 18:08
garene

Garene

Miguel,
Als je tot bij mij kunt komen, geef ik je een lading planten mee.
zondag 22 juli 2007 - 20:29
Tine

Tine

Miguel, de zaden van de jaccaranda zijn verstuurd.

Tine.
vrijdag 27 juli 2007 - 20:38
Fons

Fons

Tine,de scheuten van mijn jacaranda die tijdens het jaar ontwikkeld zijn sterven tijdens de winter af , in het voorjaar en zomer ontwikkeld zich wel weer een nieuwe scheut boven op de stam die ong. 1,50m hoog is, door dit proces heb ik nooit bloemen, ik vind dit niet normaal is, hoe gaat dat bij u in zijn werk?
vrijdag 27 juli 2007 - 20:54
Tine

Tine

Ik weet niet hoe oud een jacaranda moet zijn voordat hij bloeit. Misschien zijn we te ongeduldig???
Mijn plant groeit goed maar ik verwacht niet zo snel bloemen. Per slot van rekening is het in de vrije natuur een boom en geen struik.

Tine.
vrijdag 27 juli 2007 - 21:03
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Hallo Miguel,

De enveloppe van jou is aangekomen, maaaaaaaar er zat geen zaadje meer in , alleen het briefje van jou.
De enveloppe is een beetje gescheurd en alle zaden zijn eruit gevallen denk ik. JAMMER, want ik had me verheugd op zoiets speciaals! Op Google ziet Canna (bloemriet) er prachtig uit.

Maar helaas,pindakaas!!

Groetjes Rialle
zaterdag 28 juli 2007 - 16:43
cadata

Cadata

hoi
ik zoek zaad van een rafflesia(dat is de plant dat op mijn afb staat) ik heb al wel een paar zaden maar het is moeilijk te krijgen omdat het bechermd is! met vriendelijke groeten
dinsdag 13 november 2007 - 20:41
jowell134

Jowell134

Behoorlijk oud topic Maar goed..

Cadata,

Dat gaat ZEER moeilijk worden.
Ik denk zelfs dat zaden van deze plant niet te verkrijgen zijn.
Deze plant is een parasiet en botanische tuinen zijn het zelfs niet gelukt om hem te kweken.

Ik zou zeggen maak een reis naar waar hij vandaan kom en geniet dan van deze Mooie plant.

vrijdag 5 april 2013 - 19:11
RdB

RdB

Doe de mensheid een lol en laat dit soort oude koeien in de sloot liggen.

Ruud
vrijdag 5 april 2013 - 20:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon