Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn vriendin en ik hebben twee weken geleden besloten dat wij volwassen genoeg waren om een kamerplant aan te schaffen. We hebben een mooie bananenplant op de kop getikt bij de intratuin. Ook hebben we voor de zekerheid een vochtmeter gekocht.
Eenmaal thuisgekomen zagen we dat de aarde van de plant zeer droog was. We hebben toen aardig wat water toegevoegd (+/- 2 liter). Eén dag of 5 later leek het volgens de vocht meter nog wel oké te zijn, maar een van de bladen begon een beetje geel te kleuren. Toen ik Googlede stond er dat het door te veel water kwam, dus ben ik terughoudend geweest met het water geven.
Inmiddels een week later lijkt het erger te worden met heel uitslaande bladen (zie foto) en heb ik toch sterk het vermoeden dat de plant niet genoeg water krijgt. Ik zit nu een beetje in dubio wat ik moet doen, het gaat niet de goede kant op :’( .
Jammer dat je de volledige plant niet gefotografeerd hebt. De onderste bladeren van een plant gaan als eerste kapot. Ik zou niet wanhopen. Een banaan is sterk maar is een dorstige en hongerige plant. Een grotere pot kan ook al wonderen doen
Meer van alles zou ik zeggen : grotere pot en voeding en water. En het lijken mij dus alleen de onderste bladeren die geel worden , op zich een normaal verschijsel; een banaan heeft een schijnstam wat gelijk staat aan een" stam" die bestaat uit op elkaar gepakte bladeren . Ik heb ook nog een plant gehad binnen en uiteindelijk was dat een halve boom met een kale stam , die scheutjes kreeg en uiteindelijk zelfs vruchtjes ( na ongeveer 5-7 jaar ) en daarna dood ging. Maar ik kon telkens herbeginnen met de scheutjes. Heb het uiteindelijk opgegeven omdat de plant binnen heel veel ruimte inneemt , en als ik vruchten wilde ook een enorme pot nodig had.succes ermee