menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ziekte Musa (bananenplant)

kevinfaing13

Kevinfaing13

Beste allemaal,

Mijn bananenplant verloor deze winter bijna al zijn bladeren. Vandaag viel één van zijn laatste bladeren er af. Dit gebeurde vorige winters ook al, maar het was nog nooit zo erg als nu. Er blijft enkel nog stam over.

Op de stam zie ik enorm veel witte aanslag. Het lijkt een witte schimmel te zijn.
Het is geen wolluis, want ik vind nergens een wolluis.
Hebben jullie een idee wat dit is en of de plant nog te redden valt?

Alvast bedankt!

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 4 maart 2022 - 10:12
deHaan

DeHaan

Te dicht bij de verwarming en te weinig licht zo te zien.
Zitten er gaten onder in de pot.
Zet hem in het voorjaar buiten lekker in de zon in de volle grond als het de Musha basjo is.

vrijdag 4 maart 2022 - 12:40
Scarlet148

Tekst aangepast

Scarlet148

hmm ik heb onlangs ook hetzelfde gevonden op mijn musa, maar dit is al opgelost en hij heeft weel veel bladeren. Ik vrees dat jou plant al iets te ver heen is. Maar het kan dus wel spintmijt zijn dit is vrij logisch als de lucht droog is. Beste dat je dan kan doen is de hele plant afspuiten met water en desnoods met wat afwasmiddel erin. (niet teveel)
Dan in nieuwe aarde zetten en elke 3 dagen besproeien met water (vooral de onderkant van de bladeren (of blad in dit geval). Je kunt het nog proberen met hem, wie weet komt er nog een nieuw blad uit...
zaterdag 4 juni 2022 - 22:54
Scarlet148

Scarlet148

ook niet vergeten om de 3 dagen water te geven, dan is de grond meestal al droog (verbruikt veel water). Maar overtollig water moet ook weg kunnen!
zaterdag 4 juni 2022 - 22:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon