menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Strelitzia verzorging

Javamatic

Javamatic

Zoals u op de foto kan zien staat mijn Strelitzia er niet zo vitaal op met deze hangende stengels. Toch krijgt het voldoende water en licht. Misschien heeft iemand ervaring met deze blikvanger ? Misschien is er een manier om die hangende stengels weer vitaal te krijgen ? Alle suggestie's welkom ! bijvoorbaat dank.

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 30 oktober 2021 - 09:57
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Er zijn hier al pagina’s vol geschreven over Strelitzia…

Bij deze heb ik de indruk dat hij:
- niet genoeg licht krijgt
- wellicht te veel water krijgt
- wellicht niet genoeg bemesting krijgt.
Deze slappe stengels krijg je niet meer goed, maar met een beetje aandacht kan je volgend groeiseizoen wel stevige nieuwe bladeren krijgen. Tot maart volgend jaar heeft hij alvast nauwelijks water en bemesting nodig.

Is er onderaan in de pot wel een drainagegat ?
zondag 31 oktober 2021 - 09:55
c j de k

C j de k

Is het een nicolai of een reginae, ik denk de eerste en die heeft zo wie zo al langere bladeren die dus sneller zullen gaan hangen wanneer die last krijgt van wat Patrikc opsomt, daar is weinig meer aan toe te voegen. Staat die plant altijd hier?? Zelf heb ik een reginae en die staat pas 1 week binnen en in de serre waar hij instaat komt de temperatuur niet boven de 5 gr. Ik heb het idee dat veel strelitzia's veel te warm staan daar krijg ook dit soort zwakke bladstelen door.
woensdag 3 november 2021 - 16:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon