menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Krullend blad aan citroen boom

m.w.heezen18

M.w.heezen18

Hi, ik heb een probleem met mn pas aangeschafte citroenboompje (5 dagen geleden gekocht). Het boompje komt van een biodynamische farmer in Italië. Ik heb het boompje 2 dagen nadat ik hem heb gekocht overgepot omdat ik het idee had dat de boom het ‘niet naar zn zin had’ op mn balkon. Op diverse sites (met name jullie site) het advies wat betreft voeding, grond etc opgevolgd: pot met gat onderin, laagje hydrokorrels, bio- potgrond (algemene grond) gemengd met DCM minerale meststof voor olijf, vijg en citrusbomen, daarbij uit voorzorg een ‘tablet’ van ‘Pokon’ ‘bladkuur’ bio tegen bladinsecten in de aarde toegevoegd.

Ik dacht dat het plantje nu wel zou bijkomen maar daarentegen zijn nu meerdere bladeren naar boven gaan krullen. Ik kan met het blote oog geen beestjes oid zien. Qua watergeven twijfel ik of ik misschien teveel water heb gegeven maar ten tijde van de aankoop was de grond uitgedroogd. In de nieuwe pot alleen wat water op de bodem bij het onderste laagje grond waar de boom op is gezet.

Toen ik hem net had gekocht zag k thuis wel dat er 2 kleine zwarte ‘vruchtjes’ aanhingen waarvan er 1 beschimmeld was. Deze eraf gehaald.

De boom staat op het balkon waar het van sochtends tot 15.00 in de volle zon staat, uit de wind.
Een nieuw boompje kopen kan altijd, maar ik wil dit boompje graag redden (ziet eruit alsof dat nog kan?).

Bijgevoegd foto van de blaadjes.

Mochten jullie zien wat het probleem is, alle tips welkom! Alvast heel erg bedankt

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 13 juni 2021 - 01:02
Patrikc

Patrikc

Hij probeert je duidelijk te maken dat hij dorst heeft...

In het midden van de zomer verplanten was niet het beste idee.
zondag 13 juni 2021 - 09:28
m.w.heezen18

M.w.heezen18

Bedankt voor de tip! Ze heeft direct water gekregen.
maandag 14 juni 2021 - 15:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon