menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Avocado’s zelf gekweekt

pthomass

Tekst aangepast

Pthomass

Hey,
Zie foto voor twee avocado’s: rechtse in maart op water gezet, linkse in april.
De rechtse ging goed qua wortelgroei maar stopte ineens. De linkse heb ik later op water gezet en bleef goed gaan. De rechtse heeft een inhaalbeweging gemaakt eenmaal ik ze in grond plaatste.
Verschil in kweken? Rechtse kreeg wekelijks zuiver water, de linkse heeft alleen maar water bij gekregen toen ze als pit in water stonden.
De rechtse is 50cm gemeten vanaf potgrond niveau

Nu mijn vraag...
Ze zien er gezond uit, niet het minste donker vlekje op de bladeren. Maar ze hangen wat af. De rechtse is ook groot met dunne stam.
Moet ik ondersteunen of zo?
Grotere pot gaan?
Ik geef ook geen voeding. Ze krijgen enkel water. Moet ik daar stilaan mee beginnen of zo laten?

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 12 september 2020 - 08:24
leerling

Leerling

Pthomass, ik wil je niet ontmoedigen, maar wat wil je uiteindelijk met die boompjes bereiken?
Heb je al opgezocht hoeveel ruimte die boompjes over een paar jaar nodig hebben en kan je hen die bieden?
zondag 13 september 2020 - 22:59
pthomass

Pthomass

Maak je geen zorgen daarover.

maandag 14 september 2020 - 11:41
Piet86

Piet86

Hi Pthomass,

De boompjes zien er inderdaad prima uit. Leuk youtube kanaal om te volgen is misschien https://www.youtube.com/watch?v=4Dg07ZvMfCw.

Wat betreft het afhangen. Die van mij laat vooral zijn bladeren zakken bij een tekort aan water, maar je hebt sowieso dat de ene avocado wat vrolijker is dan de ander. Ik denk niet dat het direct aan de voeding ligt. Met nieuwe grond zou je sowieso voor 6 maanden voeding moeten hebben, extra bij is dan misschien overkill?

Succes!
woensdag 23 september 2020 - 10:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon