menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Advies voor mijn Strelitzia

Ga naar meest recente reactie

Nikkie Moison

Nikkie Moison

Hallo,

Ik ben een leek wat betreft kamerplant verzorging. Ik probeer nu zo veel mogelijk informatie in te winnen. Ik heb al bijna 2 jaar een Strelitzia, hij stond voorheen in te weinig dag licht en begon er ongezond/dof uit te zien. Onlangs heb ik hem op een nieuwe plek gezet met wat meer zon en daglicht. Er lijkt meteen een nieuw blad aan te komen..echter worden de andere bladeren er niet mooier op. Is dit omdat ik teveel water geef, te weinig, te veel zon? Help!

Bedankt voor jullie hulp!

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 19 april 2020 - 23:10
Nikkie Moison

Nikkie Moison

Nog een foto

zondag 19 april 2020 - 23:15
Nikkie Moison

Nikkie Moison

En nog een

zondag 19 april 2020 - 23:15
minouke

Minouke

Misschien kan dit je helpen:

Hiermee dienen we dan ook in de winter rekening te houden en door de planten in deze periode een plaatsje aan te bieden waar het niet onder de 10°C gaat en dat liefst op een lichte plaats. Verder de planten in deze periode vrij droog houden.
Deze planten die we in kuipen binnen als kamerplant overwinteren houden in de zomer van een lichte en warme standplaats in de volle zon. Om de verdamping tegen te gaan best op een windluwe plaats. De paradijsvogelbloemen zullen je zo op het terras of balkon met vele prachtige bloemen bedanken.
Deze bloemen zijn niet alleen zeer mooi voor in de tuin of het terras, maar je kunt ze ook als snijbloem gebruiken voor in een vaas of om te verwerken in een bloemstuk waar ze zeer lang fris blijven.
Strelitzia's kennen in de zomer door hun immense bladeren ook een grote verdamping en vragen dan ook veel vocht. Doch mogen de wortels ook niet in het water staan, want dan rotten ze weg. Een vochthoudende en goed water doorlatende bodem is hier dan ook van belang. http://www.tuinadvies.be/strelitzia_paradijsvogelbloem.htm
maandag 20 april 2020 - 12:08
Jelle koops