menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Strelitzia gaat hangen

Ga naar meest recente reactie

Ianmen

Ianmen

Hallo, ik ben me ten einde raad met mijn strelitzia. 4 maanden geleden heb ik een Strelitiza gekocht voor in de woonkamer, mooi volle plant dacht ik destijds.

Nu 4 maanden verder is de strelitzia helaas helemaal gaan hangen en zit er geen model meer in. Wat ik ook probeer meer/minder water de plant blijft maar hangen. In de bijlage een foto van hoe de plant nu is.

Heeft er iemand dezelfde ervaringen met een Strelitzia en/of advies hoe ik de plant weer wat minder kan laten hangen naar beneden?

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 7 augustus 2019 - 09:10
Ianmen

Ianmen

Hierbij nog een foto van hoe de plant er eerst uit zag.

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 7 augustus 2019 - 09:10
Patrikc

Patrikc

Moeilijk te zeggen van achter een scherm, maar hetvolgende lijkt me alvast aan de hand:
- te weinig licht
- te kleine pot
- eventueel te weinig meststoffen, daarover zeg je niks...
woensdag 7 augustus 2019 - 09:30
Polplastron

Polplastron

Strelitzia zijn planten die 's zomers graag buiten staan en regelmatig water en wekelijks geranium-mest o.i.d. mogen krijgen. Tegen de tijd dat de temperaturen buiten dalen, mag de plant terug naar binnen. Bij mij staan ze dan bij ons in de onverwarmde slaapkamer en worden wij elke winter beloond met massa's bloemen. Of deze plant zo gelukkig gaat zijn in een verwarmde woonkamer met (te) weinig licht durf ik te betwijfelen.
donderdag 8 augustus 2019 - 08:29
Ianmen

Ianmen

Bedankt voor jullie eerlijke adviezen!

Kan ik mijn Strelitzia Nicolai nu nog buiten zetten? Moet dit in stapjes gebeuren? Kan ik de plant vol in de zon zetten?

Ik geef hem nu iedere week een beetje Pokon groene planten voeding, is het beter om over te stappen naar geranium mest?

Hoeveel water geven jullie de Strelitzia Nicolai? Ik geef nu iedere week 150 ml water, twijfel of dit genoeg is.

Dank wederom voor de adviezen!
donderdag 8 augustus 2019 - 11:13
Polplastron

Polplastron

Aha ... Het is zelfs een nicolae! (Ik vermoedde het al!) Weet dat deze planten heel erg groot worden! Ik heb ze in Zuid-Afrika ook gezien en was steeds onder de indruk!

Hoeveel water je geeft hangt af van temperatuur, luchtvochtigheid, ... Mijn S.regina staan momenteel buiten in de volle zon (nadat ze in het voorjaar langzaam aan zijn afgehard natuurlijk) en krijgen momenteel wekelijks goed wat water met een toevoeging van vloeibare geraniummest. Aan het einde van de zomer gaan ze binnen en houd ik ze eigenlijk zowat droog. In oktober-november verwacht ik weer massa's bloemen!
vrijdag 9 augustus 2019 - 12:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon