menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Agapanthus flauw dit jaar

Ga naar meest recente reactie

yvdv32

Yvdv32

Dag iedereen, ik heb twee potten met blauwe agapanthus. Vorig jaar had ik veel bloemen maar dit jaar niets. Nochtans had ik niets anders gedaan. Voeding (tomatenvoeding zoals ik hier gelezen heb) maar de bladeren zijn heel zwak, flauw en hangen er maar wat bij. Ik overweeg om een van de twee planten in volle grond te zetten en af te wachten wat dat geeft.
Normaal staan ze in de winter binnen bij 16 graden. Is niet ideaal maar iets anders hebben we niet.
Is jammer dat ik dit jaar geen bloemen heb want ze zijn zo mooi. Ondanks dat het moeilijke planten zijn.
maandag 24 juni 2019 - 00:28
Jeanine S

Jeanine S

Misschien verplanten ? Of zijn ze onlangs verplant ?
maandag 24 juni 2019 - 13:32
yvdv32

Yvdv32

Ik heb ze onlangs verpot omdat ik toch geen bloemen zag ontwikkelen.
maandag 24 juni 2019 - 20:20
Carib

Tekst aangepast

Carib

Als een agapanthus bij zo'n hoge temperaturen overwintert, legt hij geen bloemknoppen aan. De wintertemperatuur mag max 8 graden zijn, maar liever nog iets lager.
In de volle grond zetten kan alleen maar succesvol zijn bij agapanthussen die niet bladhoudend zijn. Alle wintergroene cultivars zullen onherroepelijk doodgaan in de volle grond. Ook de niet bladhoudende cultivars hebben in de vollegrond bescherming nodig, vooral tegen het wintervocht.
In de juiste omstandigheden zijn agapanthussen niet moeilijk.
Dat ze alleen bloeien in een krappe pot is een fabel.
maandag 24 juni 2019 - 20:26
Petrus 53

Tekst aangepast

Petrus 53

www.agapanthus.nl

Beste Yvdv32 hier een site over de kweker en alles wat je er over wilt weten s66 er mee.
Grtjes Petrus
maandag 24 juni 2019 - 20:57
yvdv32

Yvdv32

Bedankt voor de informatie iedereen.
Wat betreft de wintertemperatuur: vorig jaar stonden ze ook bij 16°C en kreeg ik wel knoppen. Misschien geluk gehad; Ik zal dit jaar één plant in volle grond planten en één binnenhalen en proberen kouder te zetten en zien wat het resultaat wordt.
dinsdag 25 juni 2019 - 13:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon