menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vlekken en verkleuringen citrusplant

Ferenc89

Tekst aangepast

Ferenc89

Beste allemaal,

Mijn citrusplanten, welke ik heb opgekweekt uit zaadjes, zijn ongeveer een jaar geleden ontkiemt en groeien nog steeds goed. Ze beginnen de laatste tijd echter witte vlekken en verkleuringen te vertonen. Het begon met eentje (foto), maar de andere twee hebben nu ook een vlekje op een blad. Ik was eerst bang dat ze te veel water kregen, maar na een tijdje te minderen hiermee, lijkt het probleem niet opgelost. Verder heb ik veel op het internet gezocht naar mogelijke oorzaken, maar heb geen duidelijke oorzaak kunnen vinden. Ik ben een beetje ten einde raad en ik hoop dat er wellicht een expert op dit forum weet wat het probleem kan zijn en hoe ik het kan oplossen.

Alvast bedankt!

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 10 april 2019 - 20:22
xanderbere19

Xanderbere19

Kan het zijn dat er iets op terecht gekomen is? Een paar korreltjes zout of meststof o.i.d.?
woensdag 10 april 2019 - 21:35
xanderbere19

Xanderbere19

Zeer pleksgewijze zonnebrand zou ook kunnen, maar lijkt me niet waarschijnlijk, tenzij er iets van een prisma, een bril of zoiets de zonnestralen plaatselijk concentreert.
woensdag 10 april 2019 - 21:38
c j de k

C j de k

Zou kunnen zijn van gemorste waterdruppels waar daarna de zon op heeft gestaan .
vrijdag 12 april 2019 - 19:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon