menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Paradijsvogelplant

MejAnn

MejAnn

Een jaar geleden heb ik een paradijsvogelplant gekocht die ik zonet nog heb moeten verpotten. Voorlopig staat hij in de woonkamer maar in de zomer staat jij buiten zodat hij zeker genoeg zonlicht krijgt.
Dit jaar heeft hij al meer dan 10 bloemen gehad, maar allemaal waren ze helemaal dor na een week. Hoe kan dit? Ik heb net nog besmetting gegeven en geef elke week water. Dergelijke bloemen worden ook in bloemenzaken gebruikt, dus die zou als plant toch veel langer moeten bloeien? Wat doe ik verkeerd? Iemand idee?

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 10 maart 2019 - 21:04
Tuinprins

Tuinprins

Misschien is de luchtvochtigheid in de woonkamer te laag. Verder moet het overtollige water weg kunnen lopen anders gaan de wortels rotten.

Gegroet, de tuinprins
maandag 11 maart 2019 - 06:03
c j de k

C j de k

Moet in de winter veel koeler staan en daarbij ook veel droger.
Is bij mij eind november naar een koele kas verhuist waar de temperatuur indien nodig op ongv 5 gr wordt gehouden .
Water heeft hij daarna nog een keer of drie gehad en dan hooguit 1 liter op een kuip van 100 liter , grond net niet laten uitdrogen.
Er staan nu zeker 10 flinke knoppen in en die bloeien straks buiten toch zeker een paar weken of langer bij wat koeler weer.
Dit gaat nu zeker al 8 jaar goed en plant wordt steeds groter en bloeit elk jaar meer .
Hopelijk heeft de pot waar in hij staat wel een afvoergaatje , dat het blad zo samengeknepen staat is ook niet goed is waarschijnlijk wat Tuinprins zegt een oorzaak van veel te droge lucht
. Dat heeft natuurlijk niets of weinig te maken met de vochtigheid in de pot .
Probeer dus te wennen aan een koudere omgeving al zal het tegen de tijd dat hij dit gewoon is weer naar buiten kunnen .
Succes


maandag 11 maart 2019 - 15:02
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Ook al tussen de regels te lezen bij C j de k, maar ik zal het toch maar expliciet herhalen: een grotere pot kan zeker geen kwaad.
maandag 11 maart 2019 - 20:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon