Geprint vanhttps://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/5/tropische-planten-kamerplanten/65731/mango-bomen-groeien-niet

1

Mango bomen groeien niet

Ga naar meest recente reactie

Mschonenberg

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een mangopit laten ontkiemen. De plant groeide goed en ik besloot om er meer te gaan groeien. Na een stop in de groei ben ik om de week voeding toe gaan voegen aan het water. De groei hervatte daarna weer. Een aantal weken geleden groeide de plant weer niet door. Hij begon nieuwe takken te vormen vanuit de bladoksels, maar deze groeien ook niet door. Op de foto is ook te zien dat het nieuwe blad meteen verkleurd zodra het begint te groeien. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

donderdag 11 oktober 2018 - 11:54

LT

Dit gevonden...
En wat moet je doen? 1.) Je koopt een biologische mango. Waarom een biologische? Mango’s worden vaak met kobalt bestraald om het rijpingsproces te vertragen. De kiem wordt daardoor sterk geremd en dikwijls ook gedood, die bestraling is meteen de reden waarom een mango soms opkomt maar uiteindelijk na een tijdje het loodje legt. Met biologisch geteelde mango’s heb je dit niet.

http://plantaardiger.nl/kweek-zelf-een-mango-plant-uit-pit/
donderdag 11 oktober 2018 - 12:54

Mschonenberg

Maar hoe kan dit dan pas na 2 jaar gebeuren? Bij mijn andere mango's heb ik nu hetzelfde probleem. Het blad begint wel met vormen maar blijft klein en sterft uiteindelijk af. Kan dit ook te maken hebben met de hoeveelheid voeding of water?
donderdag 11 oktober 2018 - 14:25

Jdcoster

Ik vermoed dat het eerder met lichtgebrek te maken heeft. Volgens mij bevinden de mangoplantages zich normaal niet voor een vensterraam ... .

donderdag 11 oktober 2018 - 15:12

Mschonenberg

Ook viel me op dat er kleine webjes in een top zitten, maar ik zie geen niks kruipen op de plant. Nu beginnen ook over de hele plant alle bladoksels uit te lopen en ook deze krijgen meteen dorre punten. Kan het iets te maken hebben met een beestje dat in de plant zit?

donderdag 11 oktober 2018 - 15:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken