menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Oleander

Ga naar meest recente reactie

RW5

RW5

Ik wil oleander gaan kweken vanuit zaad. Krijg ik dan meestal wel dezelfde kleur ervoor terug?
donderdag 28 juni 2018 - 14:50
patriciame

Patriciame

Kweken vanuit zaad gaat héél gemakkelijk ! Maar ofdat de bloemen dezelfde kleur zullen hebben, dat blijft afwachten ! Heb hetzelfde geprobeerd, twee jaar geleden, en de planten zijn supergezond maar nog geen bloemen ! Hopelijk heeft er iemand daar een antwoord op !
Groetjes
donderdag 28 juni 2018 - 21:52
LT

LT

Zelf heb ik ook gezaaid. Twaalf planten aangehouden, rest uitgedeeld. Maar:
Bloeien!!! Met geluk na zeven jaar hier de eerste. De laatste pas na twaalf jaren, dit bleek wel een dubbele te zijn, toeval? De reden was, ik wil alles proberen. als ik navraag gedaan had, had ik me veel moeite bespaard.
Stekken gaat véél sneller! Gr. Lou
donderdag 28 juni 2018 - 22:53
RW5

RW5

Vanaf wanneer kun je de zaden zien en waar zie je ze zitten? Ze zitten toch niet in de bloemen maar in een peulvrucht? Hoeveel zaden kun je er vanaf halen?

Patriciame kun je vertellen hoe je te werk bent gegaan? Heb je ze eerst bewaard en het jaar erop in April Mei ontkiemt?

vrijdag 29 juni 2018 - 12:15
LT
vrijdag 29 juni 2018 - 19:58
LT

LT

Hier de foto...

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 29 juni 2018 - 20:00
patriciame

Patriciame

Mooie foto van de zaaddozen van de Oleander ! Als ze er droog bij hangen dan trek ik ze eraf ! Pas in het voorjaar zaaien en dan doet de natuur de rest ! Maar het is soms 10 jaar wachten voordat je beloond wordt en de eerste bloemen ziet ! Stekken is daarom beter (heb ik nog niet geprobeerd)
Groetjes
zaterdag 30 juni 2018 - 09:59
RW5

RW5

Kun je een Oleander gewoon met warm weer stekken? Is dit niet slecht voor de plant?
dinsdag 3 juli 2018 - 18:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon