menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pinus Pinea

Ga naar meest recente reactie

RW5

RW5

Ik heb Pinus Pinea plantjes die nu zo'n 4 maanden oud zijn.
Ik heb ze al de hele tijd in de zon staan. Maar mogen ze dit eigenlijk wel de hele dag hebben? Zeker nu het 25+ graden wordt de komende weken?

Bij sommige plantjes komt er wat sap uit de naalden. Weet iemand wat dit betekent?
woensdag 27 juni 2018 - 14:19
pplakke

Pplakke

zaailingen als sequoia die ik had stonden bij mij onder pinus nigra nigra(gefilterde zon).dus in de schaduw in de winter zet ik ze dan weer in de serre .of ze doodgaan van in de zon te staan weet ik niet.maar met dit brandende winderige weer zal de pot wel zeer snel uitdrogen in de zon.
woensdag 27 juni 2018 - 20:59
RW5

RW5

Weet iemand hoe snel ze groeien? Hoe groot zijn ze na 5-6 jaar?
zaterdag 30 juni 2018 - 00:58
RW5

RW5

Ik ben vergeten te melden dat een deel van plantjes een paar bruine naalden hebben gekregen, waar ook wat sap uitkomt. Weet iemand wat dit betekend?
woensdag 4 juli 2018 - 14:22
RW5

Tekst aangepast

RW5

Hierbij een foto

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 6 juli 2018 - 11:04
pplakke

Pplakke

de plantjes zien er goed uit .dat er eens een naaldje bruin word kan geen kwaad. vermoedelijk is dit het proces van naaldvernieuwing dat meer opvalt omdat het zo een klein plantje is.onder een grote naaldboom liggen ook naalden dus die werpt ze ook af.


verder kan er altijd eens een plantje afsterven terwijl ze het zelfde behandelt zijn.het is de natuur en die is altijd onvoorspelbaar.bij mensen baby's word dan naar de oorzaak gezocht kanker,tumor,afwijking.bij planten kunnen dit soort dingen misschien ook voorkomen.maar is niet veel over bekend voor zover ik weet.
zaterdag 7 juli 2018 - 19:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon