menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beaucarnea

Ga naar meest recente reactie

EllyC

EllyC

In 2000 kreeg ik van mijn oud collega's een plantenbon cadeau waarvan ik een mooie grote Beaucarnea kocht. Hij deed het jarenlang prachtig en was heel mooi en vol in het blad. Enkele jaren geleden wilde ik hem verpotten en hij viel waardoor die prachtige kroon brak en ik n paar kale stompen overhield. Wat ik ook doe, de groei staat totaal stil. Weet iemand raad hoe ik hem weer zo mooi in het blad kan krijgen?

Alvast bedankt!

Elly
woensdag 11 januari 2017 - 21:32
Paul Du Ville

Tekst aangepast

Paul Du Ville

U schrijft: "Wat ik ook doe...";
Wat heb je precies gedaan?
Welke soort is het, bv Beaucarnea recurvata (olifantpoot)?
Misschien eens een foto bijvoegen...

is het deze soort?
vrijdag 13 januari 2017 - 15:15
EllyC

EllyC

Dag Paul, het is inderdaad de olifantspoot en hij zag er ook zo mooi uit. De plant is gevallen toen ik hem ompotte, de mooie kroon brak toen af. In de zomer staat ze buiten en in de winter binnen. De laatste twee jaar is er amper groei in geweest en staan er slechts nog enkele pluimpjes aan. De groei is eruit! Ik weet niet hoe ik er weer wat leven in krijg.

Groet, Elly
zaterdag 14 januari 2017 - 18:20
Paul Du Ville

Tekst aangepast

Paul Du Ville

Hallo Elly,
voorlopig zou ik de plant met rust laten.Zeker weinig of geen water geven. In het voorjaar zou ik meststof toedienen en de plant op een warme, zonnige plek zetten.
Mijn plant is vorig jaar in augustus nog verpot (de wortels hadden de oude pot opengereten!)


In het voorjaar ga ik alle takken van deze plant inkorten (kandelaberen), omdat ze te hoog wordt. Ben benieuwd wat dit zal geven als resultaat!
Zal hier verslag uitbrengen.
dinsdag 17 januari 2017 - 14:52
EllyC

EllyC

Hoi Paul,

Dank je wel voor je reactie. Ik zal je raad opvolgen en hoop dan dat mijn Beaucarnea net zo mooi wordt als die van jou die je in het voorjaar gaat kandelaberen . Ben heel benieuwd hoe de plant zich gaat herstellen, zou je het wel doen?? Ik kijk uit naar je verslag.

Groetjes
Elly
dinsdag 17 januari 2017 - 22:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon