menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Protea

Ga naar meest recente reactie

luckyagain

Luckyagain

ik heb en paar weken geleden een protea little prince gekocht in een tuincentrum. de bloemen waren als zo'n 8cm en nu zijn er 2 van verdroogd nog voor ze open komen. ik heb ze moeten afsnijden van de plant. hoe komt dat??



dank

lucko
woensdag 8 april 2015 - 10:15
RdB

RdB

Hoe heb je de Protea verzorgd?

Ruud
woensdag 8 april 2015 - 10:30
luckyagain

Luckyagain

deze staat in huis en ik geef die nu en dan water samen met mijn andere kamerplanten
woensdag 8 april 2015 - 11:22
RdB

RdB

En zit er bv mest in dat water? Kraanwater of regenwater? En staat hij in de schaduw of in de zon? Hoe warm of koud is die plaats? Is het er wel/niet tochtig?

Ruud
zaterdag 11 april 2015 - 17:05
luckyagain

Luckyagain

kraanwater geef ik die, hij staat op een warme plaats 'smorgens is er zon. het is er niet tochtig.
zondag 12 april 2015 - 11:56
RdB

RdB

Protea zijn hier nauwelijks in leven te houden en ik heb nog maar 1 keer gehoord dat iemand er opnieuw een bloem in kreeg. Een enkele botanische tuin lukt het in een speciale droge kas. Bedenk dat de plant zeer slecht tegen zouten kan (dus voortaan regenwater of gedestilleerd water) en mag geen fosfaat houdende meststof of grond krijgen. Dus een meststof x:0:x. Zal je wel zelf moeten mengen, maar ik zou gewoon geen mest geven. Wat je ook doet, de lichtintensiteit in NL/Be is eigenlijk te laag om goede resultaten te mogen verwachten.
Vrij droog kweken en 's zomers laten buitenspelen

Maar het blijven mooie uitdagingen.

Ruud
zondag 12 april 2015 - 13:32
luckyagain

Luckyagain

hartelijk dank. ik zal in het vervolg gedistilleerd water geven. ik denk ook dat ik hem te nat hou
zondag 12 april 2015 - 19:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon