menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tradescantia hirsuta Swallowtail

Ga naar meest recente reactie

reneemettrie

Reneemettrie

Ik heb al enkele jaren een Tradescantia hirsuta 'Swallowtail' .
Deze staat in een pot. In de zomer in de tuin, in de winter zet ik hem binnen, in een onverwarmde ruimte. (In de herfst sterven de bladeren af en nu komen de nieuwe). Nu vraag ik me af wanneer hij weer naar buiten mag?
woensdag 11 maart 2015 - 17:20
Marei

Marei

Je zegt dat je die plant al enkele jaren hebt, dus dan heb je daar toch ook al enkele jaren ervaring mee.
Vanwaar dan deze vraag?
woensdag 11 maart 2015 - 17:36
reneemettrie

Reneemettrie

Ik zet hem veiligheidshalve binnen, maar buiten heb ik uiteraard meer plaats (en meer licht). Wil wel geen nare ervaringen met kapotvriezen. Op Internet is weinig info over deze plant te vinden.
woensdag 11 maart 2015 - 18:15
Marei

Marei

Je kunt hem ook overdag buiten zetten nu, en als het 's nachts koud dreigt te worden kun je hem toch even binnen halen.
woensdag 11 maart 2015 - 19:12
Paronoto

Paronoto

Op Internet vind je wel genoeg raadgevingen.....kiezen maar
donderdag 19 maart 2015 - 17:48
reneemettrie

Reneemettrie

???
I.net lijkt me helemaal geen site over planten???
donderdag 19 maart 2015 - 18:38
Paronoto

Paronoto

I.net lijkt me helemaal geen site over planten??? "

Andere bril aanschaffen
vrijdag 20 maart 2015 - 13:58
reneemettrie

Reneemettrie

Welcome to I.NET




At this time we do not handle the registration process of domains for the public or independent business entities and institutions. I.NET is a registrar that manages the domain inventory of Future Media Architects, Inc.



We prefer communications with us via e-mail using this form.



We are located at: PO Box 71 Roadtown Tortola, British Virgin Islands
vrijdag 20 maart 2015 - 14:29
Paronoto

Paronoto

Zelf heb ik niet minder dan VIJF (5) artikels omtrent Tradescatia gevonden.....via Wikipedia. De artikels zijn zodanig uitgebreid dat ik ze NIET gecopieerd heb Allé, vooruit, herbeginnen

nl.wikipedia.org/wiki/Tradescantia‎In cacheVergelijkbaar
Tradescantia is een geslacht van ongeveer 70 soorten overblijvende planten in
de familie Commelinaceae. Het geslacht is vernoemd naar twee Britse .......;enz enz
vrijdag 20 maart 2015 - 15:08
Patrikc

Patrikc

Renée, Paul bedoelt gewoon I...nter....net, niet de site www.i.net...
vrijdag 20 maart 2015 - 15:11
reneemettrie

Reneemettrie

Over Tradescantia in het algemeen kan dan veel te vinden zijn, over de "Swallow tail" is dat niet het geval. En de info is dan nog tegenstrijdig. "Goed winterhard" en "in de tuin uitplanten" tot "in een pot" en "in de winter binnen".
Vandaar mijn vraag...
Maar ik ga de plant dus maar verder behandelen zoals ik het al deed, in de zomer buiten in een pot en in de winter op een koele plaats binnen.
vrijdag 20 maart 2015 - 16:15
Paronoto

Paronoto

Zelf heb ik daar niet 't minste last mee ...staan allemaal in de veranda 't hele jaar door

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 20 maart 2015 - 17:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon