menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogelmest parasieten.

Kleinedikken

Kleinedikken

Ik heb tegen mijn gevel een zeer mooie besdragende vuurdoorn als lei-klimplant.
Daar huizen wel 50 mussen in, wat elke avond een schouwspel geeft als ze komen aangevlogen en ruzie maken voor de beste plekjes. vanwege de vreselijke doornen is deze struik ook volledig kat veilig.
Nadeel is de enorme hoeveelheid uitwerpselen. Ik heb elke twee dagen wel anderhalf vuilblik vol op te vegen.
Nu had ik het idee, dat dit een ideale meststof is, om in de tuin te strooien of in de compostbak.
Maar maak ik zo geen kweekbak voor allerlei wormen, en andere parasieten die
schadelijk zijn voor mijn kat en kinderen? Soms zie je op NGC documentaires over de afschuwelijkste ziektes die al dat kruipend ongedierte kan veroorzaken
woensdag 5 maart 2014 - 15:37
Bombycilla

Bombycilla

Dat is heel goede mest,daar word je niet ziek van

Van National Geographic moet je niet alles geloven,lees maar eens over scamcity-amsterdam
woensdag 5 maart 2014 - 16:09
Polplastron

Polplastron

Laat je gezond verstand primeren. Buiten zijn er ontelbaar veel bacteriën, virussen en parasieten die je gezondheid kunnen aantasten. Om je optimaal te beschermen zou je dus de hele tijd moeten rondlopen in beschermende kledij met mondmaskertjes en verder een luchtdichte serre over je huis en tuin moeten zetten.

Als je echter de basisregels van de hygiëne volgt, is het echter zelfs gezonder om die drastische voorzorgsmaatregelen niet te nemen. Was je handen (en die van je kinderen) voor het eten, steek liefst niet zomaar iets uit de tuin recht in je mond (en hou je kinderen hierbij een beetje in het oog; moest het toch gebeuren is dat echter meestal geen ramp) en ontworm je kat op tijd. Ik maak me i.v.m. ziektes alvast meer zorgen over de ziekten die je kat mee binnenbrengt dan om de ziekten die je zou kunnen oplopen van wat vogelmest ...

Groeten,

Pol
woensdag 5 maart 2014 - 21:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon