menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Webcam in mijn exotentuin

Ga naar meest recente reactie

geertdemaerschalck

Geertdemaerschalck

ik heb enkele dagen terug een webcam in mijn exotentuin geplaatst, die live beelden doorgeeft.

De link staat in het onderwerp.

http://toezicht.bin-doregem.be/index.php/public-cameras/gardens/private-gardens/belgium-2880-bornem-kluisstr-1

Kopieer deze URL in je browser!
woensdag 29 januari 2014 - 13:17
xerofyt
woensdag 29 januari 2014 - 14:21
laui

Laui

blijkbaar een account nodig om te kunnen kijken...?
maandag 14 april 2014 - 18:14
wilma*15

Wilma*15

Ook ik kom er niet in.
Was al bang dat ik de enige was.

kan er iemand ons helpen??????????
maandag 14 april 2014 - 20:22
gdemaerschalck

Gdemaerschalck

Dat moet nu via www globecam info (spaties vervangen door puntjes). Dan naar 'gardens'.
maandag 14 april 2014 - 20:27
wilma*15

Wilma*15

Je hebt in ieder geval wel een hele mooie tuin.
Maar de 2de camera is niet in werking of ik moet iets installeren wat tot nu toe nog niet gelukt is.
Camera 1 wel.
Ook de foto's zijn te bezichtigen.
Maar het is niet zo eenvoudig om er te komen.
De site zelf is engels talig.

De tweede camera is wel mooier opgesteld dat zie ik aan de foto's maar live bilden kan ik niet zien.

Zal morgen nog eens kijken als het licht is.

Groetjes
maandag 14 april 2014 - 21:31
gdemaerschalck

Gdemaerschalck

Het is eenvoudig hoor: je kan de cam zien in Google Chrome of Mozilla Firefox (werkt niet met Internet Explorer). Maar je moet VLC op je pc hebben. Op de pagina van camera 2 vind je een link naar VLC. Als je dat geïnstalleerd hebt, dan sluit je Firefox of Chrome terug even af en je start je browser terug op.

VLC is een plugin die tegenwoordig veel gebruikt wordt om live of opgenomen beelden te kunnen zien op een laptop of pc.

De site is Engelstalig (allee da's toch meer en meer de bedoeling) omdat het de bedoeling is dat men in andere landen Belgische cam's kan zien en in België cam's uit andere landen.

De tweede camera geeft zelfs 's nachts vrij goede beelden.

Geert
maandag 14 april 2014 - 22:20
wilma*15

Wilma*15

Sorry Geert

Maar ik heb 4 keer geprobeerd om inderdaad dat gevraagde te installeren maar ben opgehouden.
Het lukt gewoon niet.

Ik werk met google grome.
Met het installeren heb ik normaal gesproken geen enkele moeite mee maar nu weet ik echt niet wat ik fout doe.

Als ik bij vrienden ben zal ik wel eens gaan kijken.

Groetjes
maandag 14 april 2014 - 22:28
laui

Laui

idd nu werkt het perfect je moet naar globecam gaan en dan gardens

snap gewoon niet goed waarom je iedereen wilt laten meekijken in je tuin
dinsdag 15 april 2014 - 08:03
gdemaerschalck

Gdemaerschalck

Waarom ik iedereen laat meekijken: ik organiseer zelf Open Exotentuinen en een exotische tuin wordt mooier naarmate het seizoen vordert. Met die camera's is het een heel jaar open exotentuin. En exotisch tuinieren is een hype die nu al bijna 15 jaar bezig is, en trekt wel heel wat kijklustigen.

Een tweede hobby voor mij is sedert kort IP-camera's of CCTV. Met die webcams in mijn tuin combineer ik twee hobby's.

Mogelijk komen er nog webcams in mijn achtertuin, die nog meer ingericht is.
dinsdag 15 april 2014 - 20:57
gdemaerschalck

Gdemaerschalck

VLC is heel eenvoudig te installeren, je moet tijdens de installatie je browser (Google Chrome of Firefox) wel terug afsluiten. Als je nadien je browser terug opstart, zal de webcam wel kunnen werken.
dinsdag 15 april 2014 - 20:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon