menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

YUCCA

Ga naar meest recente reactie

jippen

Jippen

Ik ben momenteel de tuin aan het voorbereiden voor nieuwe exoten.
Dit jaar wil ik ook een yucca op stam in volle grond proberen.
Weet nog niet de welke.
Ben op zoek naar de meest winderharde.(iemand ?)
De vraag nu:
Welke grond neem ik hiervoor het best ?
Ik heb al een groot plantengat gemaakt.
Welke aarde samenstelling gebruik ik nu het best voor de yucca en de grond
zo doorlatend mogelijk te maken ?
Meter diep (tot aan de drainage buis) met kiezels heb ik al klaar.
Alvast bedankt voor de tips.
Ook ga ik een opuntia species hardy in volle grond uitproberen.
Welke aarde(samenstelling) neem ik hier voor ?
dinsdag 13 maart 2007 - 14:02
Lucia

Lucia

hoi Jippen,
Ik heb zelf een winter harde yucca in de tuin staan (sorry weet niet welke, Deze is er een met soepele bladeren en bos vormend, NIET stam vormend).
Het is hem om het even welke grond dat hij staat. In volle zon of schaduw. Veel of weinig water. Kan hem allemaal niets schelen. Die doet het overal. Bij belangstelling kan ik er nog wel een stek voor je afsteken en opsturen. Stuur maar een PM
Misschien dat andere soorten wat veeleisender zijn. Dat weet ik niet.
Voor de Opuntia's er staan al hele stukken over in de cactus en vetplanten afdeling. Moet je maar eens rond kijken. Met nog info over meer winter harde cactussen.
Succes er mee
woensdag 14 maart 2007 - 02:45
jippen

Jippen

Hallo Lucia,
Bedankt voor de tips (nog niet aan gedacht om eens rond te snuffelen bij de cactussen.
Zelf heb ik al een yucca die geen stam vormt. En moet zeggen deze heeft niet veel nodig en groeit geweldig.
woensdag 14 maart 2007 - 08:39
Ernas

Ernas

Hallo,

Een mooie yucca die winterhard is ( tot ongev. -14 ) is de yucca Rostrata. Deze is stamvormend.
andere yucca soorten die het redelijk goed doen : yucca Aloifolia en yucca gloriosa.
In de winter moeten ze vooral droog staan.

Groetjes,
Erna
woensdag 14 maart 2007 - 09:15
corrine

Corrine

yucca rostrata is supermooi, maar als ik er soms 1 tegenkom zijn ze niet te betalen! Daarom bij mij alleen maar yucca gloriosa, deze vormen een mooie stam, ze houden alleen niet van teveel water. Soms rot een kroon weg, maar niet getreurt er groeit altijd weer ergens anders een nieuwe kroon op de stam
zaterdag 13 november 2010 - 18:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon