menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Serre verlichting

olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

Ik ben op zoek naar de ideale verlichting voor deze winter in mijn serre. Ik zet deze winter namelijk al mijn vorstgevoelige planten erin nl oleander olijfboom ficus citroen en appelsienenboom,... daar de planten veel licht vragen tijdens onze donkere winter vraag ik me af of ik een uv lamp of eventueel andere lampen gebruik. Wat is het best?
woensdag 19 september 2012 - 20:42
Bombycilla
woensdag 19 september 2012 - 22:56
Pieter

Pieter

Je kan er steeds hogedruk natriumlampen inhangen, maar dat zal je dan wel aan je electriciteitsfactuur gaan zien. Ofwel kies je voor de LED verlichting die voor dit doel is ontwikkeld. TL lampen zullen maar erg weinig extra licht geven vrees ik.
Maar ik vraag me af als dit echt nodig is om bij te verlichten als de planten door de lage temperaturen toch in rust zijn. Iemand ervaring hiermee?
donderdag 20 september 2012 - 11:00
olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

ja vooral olijfbomen hebben licht nodig omdat ze tijdens de winter ook hun fotosynthese doen weliswaar op een lager pitje maar indien te donker treed er bladval op en is de olijfboom volledig kaal en tijdens het voorjaar duurt het dan zeer lang tegen dat je terug wat blaadjes hebt. Waar kan je zo'n led verlichting kopen en is dit niet zeer duur?
donderdag 20 september 2012 - 11:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon