menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mangopit planten

Ga naar meest recente reactie

Svenonline

Svenonline

Ik heb een maand geleden een mangopit geplant. Het is al een mooi palntje geworden ondertussen en nu ben ik op zoek naar tips en dergelijke om mijn plantje zo groot mogelijk te laten worden.

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 9 april 2012 - 17:16
baloe

Baloe

Bij mij groeit die in een pot,en het mangoboompje (ong 1m20) is ongeveer 5 jaar oud.
In de winter wordt de plant binnengezet op een licht plaats.
Een nachtje beperkte vorst kan geen kwaad, maar in de winter blijft ze toch binnenstaan.
In de zomer staat de plant buiten.
maandag 9 april 2012 - 20:08
Svenonline

Svenonline

Komen er ook vruchten aan?
maandag 9 april 2012 - 20:34
baloe

Baloe

Neen, naar't schijnt moet je daar wel wat geluk mee hebben.
In het normaal klimaat zou de mango niet bloeien.
maandag 9 april 2012 - 21:01
PeterW

PeterW

Die van mij heeft wel gebloeid, maar volgens mij zijn ze tweehuizig, dus heb je een mannelijke en een vrouwelijke plant nodig, die dan ook nog eens tegelijkertijd bloeien. De mijne heeft helaas de winter niet overleefd.
dinsdag 10 april 2012 - 12:29
yvdv32

Yvdv32

Hallo
een vraagje? Kan de Mangoplant echt in de zomer buiten staan? Ik had vroeger een pit geplant die uitkwam. De plant groeide goed tot we moesten verhuizen en ik geen raam meer had met volle zuiderzon. Plant is stilletjesaan doodgegaan. Maar als ie in de zomer buitenkan, zou dat misschien wel lukken. We hebben een plek in de tuin waar overdag tot 8 uur volle zon staat zomers.
zondag 15 april 2012 - 13:21
PeterW

PeterW

Die van mij heeft de hele zomer buitengestaan. Je moet 'm wel een beetje uit de wind houden.
maandag 16 april 2012 - 12:42
yvdv32

Yvdv32

super
dat is leuk nieuws om te horen.

ik zal nog eens proberen een mangopit te laten kiemen.

bedankt
maandag 16 april 2012 - 13:58
Hubertus

Hubertus

Ik heb ook een mangoboom die is drie jaar oud .de bloemetjes heb ik zelf
bestoven door met een kwastje van bloemetje naar bloemetje te gaan.
resultaat wel 100 vruchten.heel blij maar nu is het probleem er zitten gaatjes
in de vrucht en er komt plakkerige vloeistof uit ..
wie weet raad?? alvast bedankt..
vrijdag 2 mei 2014 - 18:27
Arico

Arico

Ik heb paar maanden geleden ook een mangopit tot kiemen kunnen brengen. In één nacht is die toen 10cm uit geschoten en na nog enkele dagen al 4 grote blaadjes. Echter toen ging 't bergaf: niet meer groeien en verschrompelen. Geen idee wat ik verkeerd deed :/
donderdag 8 mei 2014 - 18:19
Cacao

Cacao

Mijn mangoplantje deed het eerst vrij goed en gaf nieuwe bladeren, deze zijn nu allemaal bruin geworden en ik heb toen de steeltjes ook bruin werden de blaadjes maar weg gehaald.
Maar nu heb ik dus een leg stammetje :-o

Ik weet niet wat er mis ging maar hopelijk hebben jullie tips hoe/of ik de mango kan behouden. Zou die na een poosje gewoon weer gaan schieten?
donderdag 25 april 2019 - 15:05
sandradrie17

Sandradrie17

Ik ben ook aan het nadenken een pit te planten maar ik vroeg me af of je die plant ook klein kunt houden? Om bv in een pot te laten staan?
zondag 26 april 2020 - 14:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon