menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cycas revoluta bonsai met gele bladeren.

Ga naar meest recente reactie

Gameforce

Gameforce

Ik heb sinds 6 weken ongeveer een cycas revoluta (bonsai) al verpot in een gesloten pot, met palmgrond, gekocht bij Intratuin.

Las al dat een gesloten pot niet goed is, dus zal een nieuwe kopen.

Maar hij heeft nu al gele bladeren, ook snap ik niet moet ik hem nou wel water geven of niet, want op internet lees ik dat je hem weinig water hoeft te geven, en op het kaartje bij de Intratuin stond vaak bevochtigen.

Wat doe ik fout ? en kan er iets aan gedaan worden ? of is hij al overleden ?
neem aan dat deze gele bladeren niets met een nieuwe kroon te maken heeft.

Voor antwoorden alvast bedankt, zal bij het verpotten ook kijken voor wortelrot.
Moet ik andere grond gebruiken, moet ik hem voeding geven ?

Ben nieuw eigenlijk met planten en wil het wel goed doen, dus als iemand me tips zou willen geven bedankt alvast! wou eigenlijk nog wat Cycas Revoluta halen maar dan normale en dus geen bonsai versies, en wat zaadjes zelf doen.

Maar heb geen zin om ze allemaal te verpesten!

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 9 januari 2012 - 00:54
Gameforce

Gameforce

Heb nu na ongeveer 3 weken beetje water erin gedaan omdat ik misschien dacht dat ie ''te'' droog stond.
maandag 9 januari 2012 - 00:55
jdcoster

Jdcoster

Ik heb er één al 15 jaar. In de zomer staat hij buiten in de tuin en in de winter in de koude kas bij 3 à 10° C 's nachts en in het volle licht.
Hij krijgt van mij minstens één keer per week water tot het er uit loopt in de onderschaal.
Ik denk dat uw plant daar te warm en te donker staat.
Als je daar iets kunt aan doen is hij nog wel niet verloren. Er is veel kans dat hij volgende zomer in de tuin een nieuwe bladkroon maakt. Dan knip je die gele maar weg.
maandag 9 januari 2012 - 10:57
PeterW

PeterW

Wat bedoel je nou met bonsai? Dit is helemaal geen bonsai.
woensdag 11 januari 2012 - 13:05
Gameforce

Gameforce

jawel een bonsai is een hele kleine boom, en dat is deze ook
donderdag 12 januari 2012 - 20:49
jdcoster

Jdcoster

Alle bomen beginnen heel klein. Daarom zijn het nog geen bonsai's

Bonsai (盆栽 is een Japans woord dat letterlijk 'boom in pot' betekent. Het woord heeft betrekking op een door manipulatie klein gehouden plant die echter de illusie wekt een groot en oud exemplaar te zijn. Dit wordt in de praktijk bereikt door taksnoei, wortelsnoei, kweken in kleine potten en door stengels en stammen met behulp van aluminium- of uitgegloeid koperdraad in de gewenste vorm te laten groeien. Zo kan een boom, die onder natuurlijke omstandigheden uitgroeit tot een enige meters of tientallen meters hoog exemplaar, een sierlijke plant worden op kamerplantformaat.

Staat hij ondertussen op een betere plaats? Is er een gat in die sierpot zodat u die plant eens voldoende water kunt geven en het overtollige er kan uitlopen .
donderdag 12 januari 2012 - 23:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon