menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Orchidee gekregen

Ga naar meest recente reactie

martine

Martine

[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
ik ben absolute leek betreft orchideën. dit mooie exemplaar kreeg ik met de feestdagen.
hoe kan ik dit nu best verzorgen, en welke standplaats? er groeien wortels uit het recipiënt , moet ik daar iets mee aanvangen?
bedankt voor jullie goede raad,
Martine
donderdag 4 januari 2007 - 13:16
Gery

Gery

je kunt je orchidee het beste in een venster op het noorden of westen zetten.
hij houdt niet van de zon.
2 x per week een weinig (regen)water geven.
die wortel kun je gewoon laten hangen buiten het potje.
plant niet draaien.
op internet kun je veel lezen over orcideeen.
succes ermee! gery
donderdag 4 januari 2007 - 13:55
Bowie

Bowie

Gery welkom op het tuinforum, wat stelt jouw avatar voor??

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 4 januari 2007 - 16:40
Fons

Fons

Martine,neem een cachepot (ompot) Plaats op de bodem een schoteltje van ong.2cm hoogte omgekeert in die cachepot, vul de cachepot met water niet hoger dan de bovenste rand van het schoteltje,zet op het schoteltje uw plant, op deze manier zorg je voor een vochtige omgeving voor uw orchidee.
Wat betreft water geven, telkens het medium(potgrond) goed droog is een wijnig regenwater geven, een teveel aan water geven leid tot wortelrot, ge moogt de plant en de zwevende wortels ook af en toe benevelen maar zorg dat het hart van de plant droog blijft.
Dit sezoen zo licht mogelijk plaatsen dus op een vensterbank (op zuidvenster tegen fel zonlicht afschermen) maar liefst niet boven een radiator, de temp. boven de 15°C houden.
donderdag 4 januari 2007 - 21:09
Tine

Tine

Bowie ik denk dat de avator ven Gery een uitlopende alliumbloem is.

Tine.
donderdag 4 januari 2007 - 21:48
Lucia

Lucia

Hoi,
Diverse mensen diverse ideeën over het verzorgen van een Phalaenopsis.
Boven staande adviezen zijn goed. Maar er zijn alternatieven.