menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoge kweekpotten voor palmen

Ga naar meest recente reactie

Mountainboy

Mountainboy

Heeft iemand een idee waar ik hoge kweekpotten voor palmen kan Krijgen?
De diverse tuincentra bij mij in de buurt hebben alleen de standaard maten.

Iedereen alvast een gezond en bloeirijk 2007 toegewenst.
vrijdag 29 december 2006 - 13:07
Linde33

Linde33

Ik neem aan dat je plastic potten bedoeld.
Als je in de buurt woont van plantenkwekers kun je ze
bij die plaatselijke Boerenbond krijgen. Alle soorten en maten
en goedkoop. Zelf ben ik na een tip van een andere tuinliefhebber daar
prima geslaagd!!
Groetjes Linde.
vrijdag 29 december 2006 - 16:58
martouf

Martouf

Een goedkopere oplossing is het gebruik van plastic flessen. Snij gewoon de top eraf en prik er onderaan wat gaatjes is zodat het water weg kan.
Ideaal om zaalingen uit te planten in groot te kweken.

grtz

M
woensdag 17 januari 2007 - 17:57
crinum

Crinum

hoi,

ik heb ook een tijdje plastiek flessen gebruikt en die werken goed maar als je veel zaait nemen die veel plaats in en moet je heel veel aarde gebruiken.
ik heb goeie ervaringen met de palmpotten die europalms aanbied. de prijs valt ook nog mee vind ik.

groetjes,
kristof
donderdag 25 januari 2007 - 23:26
Botanist

Botanist

Kristof,
Plastiekflessen vind je nu wel in alle maten en volumes, en je kan ze gewoon snijden op de hoogte die je wenst. Dus voor mij ideaal en gratis.
zaterdag 27 januari 2007 - 01:03
crinum

Tekst aangepast

Crinum

hoi,

inderdaad, je kan ze snijden in het gewenste formaat maar het kost je toch wel veel werk om alle flessen te snijden en de gaten erin te boren. het gaat prima als je maar per 20 stuks zaait van een bepaalde soort maar als je ze in aantallen per honderd(en) zaait ben je wel een hele tijd zoet met het maken van potten. bovendien is het kopen van potten handig omdat je ze kan hergebruiken. plastiek flessen willen nogal eens tegenwerken als je er een plantje uit wilt halen en dan moet je de fles kapot snijden. en de palmpotjes zijn nu ook niet zo duur. ze kosten gem. 0.2 euro per stuk. reken maar eens uit hoeveel 1000 waterflessen kosten!!!

groetjes,
kristof
zaterdag 27 januari 2007 - 02:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon