menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aronskelk

herman

Herman

Ik heb de aronskelk buiten staan. In de winter heb ik hem vorig jaar bedekt met paardenmest . Dit jaar is hij hard gegroeid maar heeft hij niet gebloeid. Heeft iemand daar meer ervaring mee? Als ik hem voor de winter toedek moet ik dan eerst de bladeren verwijderen?
woensdag 20 december 2006 - 19:57
Fons

Fons

Welkom Herman,het beste is eerst de bladeren verwijderen daar deze anders toch wegrotten en aanzetten tot schimmelvorming, daarna afdekken met niet te verse paardemest met daarop nog droge dorre bladeren die ter plaatse kunnen gehouden worden door kippegaas of dergelijke.
Het niet bloeien van arendskelk kan te wijten zijn aan nog te kleine wortelknollen of het te dicht op elkaar staan van deze knollen zodat ze zich moeilijk kunnen ontwikkelen, daarom is het nodig de planten regelmatig uit elkaar te halen en enkel de dikste knollen terug te planten in voedzame grond met een beetje tussenruimte,dit doe je best na de bloei en indien ze niet gebloeit hebben zowat de maand september dan hebben ze nog de gelegenheid om dat jaar in te wortelen.
De planten hebben zelfs in de volle grond behoefte aan veel vocht en plantenvoeding tijdens de groei.

Groetjes Fons.
donderdag 21 december 2006 - 21:02
herman

Herman

Bedankt Fons, ik ga het op die manier proberen.
donderdag 21 december 2006 - 23:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon