menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fatsia japonica variegata waar te koop

Ga naar meest recente reactie

corrine

Corrine

Ik zoek al maanden naar fatsia japonica variegata dus de bonte gatenplant, maar ik kan hem echt nergens vinden.
In het voorjaar ga ik richting Antwerpen naar oa canna cabana en nog wat tropen centra om wat planten te kopen, maar ik heb nog nergens kunnen vinden waar ze de bonte variant van de fatsia verkopen, helaas. Ik zou er toch een stuk of 10 willen hebben eigenlijk. Weet iemand waar ze te koop zijn en wat de prijs is? Ik zoek niet echt grote exemplaren.
maandag 24 januari 2011 - 11:53
xerofyt

Xerofyt

Je kan eens informeren in Beesd, http://is.gd/kNGs4e. Onderstaande printscreen komt van hun webpagina:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groet,
Xerofyt
maandag 24 januari 2011 - 13:01
corrine

Corrine

Die heb ik al gemaild en hebben ze nu ook niet, heel misschien van de zomer nieuwe stekjes, maar ik zou ze graag in het vroege voorjaar al in de tuin willen zetten.
maandag 24 januari 2011 - 13:51
xerofyt

Xerofyt

misschien via Esveld, Boskoop: http://is.gd/bLeTEi

Groet,
Xerofyt
maandag 24 januari 2011 - 14:25
corrine

Corrine

Ik dacht dat ze alleen de groene hadden, maar ik ga ze eens mailen
maandag 24 januari 2011 - 14:31
corrine

Corrine

Hij is minder winterhard dan de groene variant. Maar het leek me leuk om tegen onze boswal van de tuin groene fatsia's te planten (er staan er al een paar) veel groen met af en toe een bonte ertussen, ze staan dus redelijk beschermd.

De fatshedra variegata is niet winterhard.
dinsdag 25 januari 2011 - 09:36
P e t e r

P e t e r

Ik heb ze deze zomer bij exotica gezien.

http://www.plantencentrumexotica.com/

Ze staan nog in hun catalogus onder de winterharde exoten

Peter
dinsdag 25 januari 2011 - 11:26
corrine

Corrine

thanx, ik zal ze eens mailen en ze staan ook op mijn lijstje om te gaan bezoeken.
dinsdag 25 januari 2011 - 11:38
Botanist

Botanist

Corinne, waar haal je de naam gatenplant vandaan ?
dinsdag 25 januari 2011 - 21:48
joopsmit

Joopsmit

Die benaming is de schuld van de handel die geven soms de mafste namen waar geen bal van klopt . De verwaring met monsterera en deze plant word vaak gemaakt .
Soms vraag ik me af waar de winkeliers hun kennis vandaan halen . Zo zag ik laatst de musa acuminata met een kaartje er in met de vermelding bana banana. om te gillen
woensdag 26 januari 2011 - 01:14
Fransh

Fransh

die van mij komt ook van exotica en heeft 2 jaren geleden de zeer strenge winter oveleefd met wel een beetje bladschade maar dat is er ondertussen al helemaal weer uitgegroeid en is volgens mij dan ook volledig winterhard te noemen.
gr Frans
zondag 13 februari 2011 - 13:04
corrine

Corrine

Gatenplant, ja hoe kom ik erbij?? Tis namelijk de vingerplant, gatenplant is een heel andere soort, sorry foutje.

Daarom blijf ik vaak bij de latijnse naam.

Dus fatsia japonica, (vingerplant geen gatenplant)
zondag 13 februari 2011 - 14:59
corrine

Corrine

Ze hebben er nog 5 bij exotica, maar voorlopig kom ik daar niet in de buurt, prijs was 16,50 per stuk. Ik kreeg van nog iemand bericht die maar even 60 euro voor ene plant vroeg, van schrik zijn mail gelijk verwijderd dus weet niet meer waar het was.

Ben nog steeds op zoek en pas bamboe gekocht, waar ik een bont variant in de tuin zag staan. Deze meneer vertelde me dat je geel bonte en witbonte hebt, ik vind eerlijk gezegt de witbonte mooier, maar het schijnt dat de geelbonte duurder en zeldzamer is. In aalsmeer op de veilig zijn ze wel te koop (inkoop 4 euro) maar hij vond ze niet mooi en daarom heeft ie ze laten staan.
donderdag 17 februari 2011 - 15:30
corrine

Corrine

Bij palmitos garden hebben ze ze wel wat grotere planten volledig afgehard (ze komen van buiten) en kosten 29,50.

Iemand een idee hoe de fatsia's zelf kan stekken?
donderdag 17 februari 2011 - 15:58
corrine

Corrine

Inmiddels de bonte fatsia bij palmitos gekocht, hij had er maar 1, is wel afgehard afgelopen winter, maar hij had wel een beetje schade. Omdat ik er toch graag 1 wilde hebben toch gekocht voor 29,50, belachelijke prijs vind ik zelf maar goed. Ik hou hem nog even binnen zodat ie alvast flink kan gaan groeien en meerdere uitlopers gaat krijgen. Nu is er nog maar 1 stengel dus ik kan nog niet gaan stekken. Hier en daar info ingewonnen en fatsia's zijn niet moeilijk om te stekken dus ik ben begonnen met de groene fatsia om te proberen, ben benieuwd.....

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 9 maart 2011 - 11:54
corrine

Corrine

Ik weet het, het is belachelijk die prijs en hij heeft bladschade aan 2 bladeren, maar verder ziet ie er wel oke uit, wortels ook dus ik hoop het beste er maar van.
Als ie dood gaat ga ik echt mooi terug om mijn geld op te halen, maar hij had er zelf ook 4 in de tuin staan die de winter overleeft hebben hoor, ze zijn minder hard dan de groene maar kunnen echt wel wat hebben. Ik ga ervoor!
donderdag 10 maart 2011 - 10:13
greener

Greener

De bonte vorm is net zo winterhard als de groene.
Ik ben gek op je exemplaar maar 30 euro

Sebas
donderdag 10 maart 2011 - 10:57
corrine

Corrine

zeg zitten jullie niet zo de draak te steken met mijn plant van 30 euro ja! (hij was trouwens 29,50) normaal doe ik dat ook echt niet, maar aangezien ze gewoon nergens te verkrijgen zijn en tja die meneer wist dat natuurlijk, haha what ever, bij exotica zijn ze ook 16,50, vond ik ook al duur. Maar goed ik ga hem goed verzorgen, later proberen te stekken en dan de stekken verkopen voor ehhhhh nou een eurootje of 15?? hiihi, komt goed mensen, ik dacht ik koop 1 plant, dan stekken heb ik er dalijk 10 voor 30 euries tis een investering he?? (jaja ik weet het ik praat het goed...)
donderdag 10 maart 2011 - 11:48
Botanist

Botanist

Dromen mag nog altijd hé.
donderdag 10 maart 2011 - 17:46
corrine

Corrine

Precies!
donderdag 10 maart 2011 - 19:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon