menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Amandelboompje

Ga naar meest recente reactie

loucka

Loucka

Hallo,
Ik zou in mijn tuin graag een amandelboompje hebben.Waar kan ik die halen.en komen er ook amandelen aan
zondag 26 november 2006 - 14:55
Tine

Tine

Als je amandelboompje zegt, denken veel mensen dat je een vroegbloeiend boompje bedoelt. Jij bedoelt denk ik de amandelstruik/boom. Daar komen echt amandelen aan.

Tine.
zondag 26 november 2006 - 15:10
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

ik heb er vandaag juist 2 van aangeplant,de amandel" robijn" dat is voor ons klimaat de meest geschikte..en er komen dus inderdaad amandelen aan die je ook kan eten
heeft ook hele mooie bloesems en kan bovendien de perzik( moest je die toevallig hebben of willen) bestuiven.
ik heb ze hier in de buurt niet echt kunnen vinden en heb ze dan maar (samen met nog een paar andere boomkes) besteld vanuit nederland.ik heb ze van hier:

fruittuin.com de webwinkel voor fruitbomen.

ol('http://www.fruittuin.com/');
zondag 26 november 2006 - 21:33
loucka

Loucka

En is deze wintervast.kunt u mij de latijnse naam eens toevoegen.Zodat ik er ook op zoek kan gaan Hoe groot worden deze,is het een boom of een struik
maandag 27 november 2006 - 00:48
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

latijnse naam is prunus dulcis,en ze is wintervast ja...


lees dit es door.......
http://members.lycos.nl/DKG/vakartikels/1999/amandelnoten.htm
link kopieren en dan in je zoekbalk plakken
maandag 27 november 2006 - 08:38
ludo

Ludo

Bij VanPelt in lommel zijn 4 verschillende soorten te koop .Deze boompjes worden ongeveer 3 meter hoog.
woensdag 29 november 2006 - 20:02
loucka

Loucka

En kunt u ook weten te zeggen wat ze daar kosten.Waar is Van pelt ongeveer in Lommel.Ik weet daar alleen maar Pelkmans
donderdag 30 november 2006 - 00:43
ludo

Ludo

sorry ja het is inderdaad Pelkmans in lommel.De prijs was rond de 10 euro anders moet je er eens naar bellen 011/342438 . En in het genker tuincentrum staan er ook nog 2 soorten tel 089/322560
mvg ludo
donderdag 30 november 2006 - 08:55
loucka

Loucka

Zeg en hoeveel moet je er van zetten.Zijn er dat 2.voor de bestuiving.
donderdag 30 november 2006 - 11:02
Victor44

Victor44

Bij mijn zus staat er al jaren ééntje welke alle jaren amandelnoten geeft,hij staat wel vlakbij een perzikboom.Maar ik moet wel zeggen amandelnoten kraken is een hele karwei,ze zijn veel harder dan notenschelpen.
Groetjes Mia
donderdag 30 november 2006 - 15:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon