menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Winterharde bromelia

Ga naar meest recente reactie

corrine

Corrine

Ik zag hier pas in een tc een mooie bromelia staan winterhard tot -12°C. Hij kostte 19,95 en zat heel goed in de wortels, maar ik twijfel.... kopen of niet?? Iemand ervaring met winterharde bromelia's?? Heb weinig zin om hem in een pot te houden en steeds bij strenge vorst naar binnen te moeten doen.
maandag 6 december 2010 - 16:35
zourky

Zourky

Een bromelia winterhard dat moet ik eerst zien want het is toch een plant uit de tropen,maar ja de dag van vandaag is alles mogelijk,al is het maar om te verkopen.
maandag 6 december 2010 - 17:42
Tjeuke01

Tjeuke01

Vorig jaar ben ik er ook ingetrapt.
Bij Intratuin een Bromelia die winterhard zou zijn.
Helemaal bevroren en 15 euro armer.

maandag 6 december 2010 - 18:46
corrine

Corrine

ik weet de latijnse naam niet van deze bromelia, maar hij was erg fijn getakt/ gebladerd, hoe zeg je zoiets?? Maar ik vond het risico ook te groot, laat hem dus maar fijn staan, want een bromelia tot -12°C???? Misschien bestaat het maar ik geloof er ook niet echt in...
maandag 6 december 2010 - 18:51
corrine

Corrine

als ik in de buurt ben ga ik kijken of die het is, hij lijkt er wel veel op namelijk maar dan zonder het rood.
dinsdag 7 december 2010 - 11:31
hanninkj

Hanninkj

Bij mij heeft hij 2 koude winters overleefd. Wel de goede soort kopen!
Fascicularia bicolor is absoluut rood in de binnenkant!

Ton
dinsdag 7 december 2010 - 18:20
corrine

Corrine

echt waar????? ik blijf er huiverig voor ga morgen misschien even langs om te kijken welke soort het nou is. Ik wil hem namelijk wel in de volle grond.
dinsdag 7 december 2010 - 18:24
hanninkj

Hanninkj

Wel op een droge en beschutte plaats planten.
dinsdag 7 december 2010 - 18:31
corrine

Corrine

ja oke, gesnapt we moeten het lot niet gaan tarten natuurlijk, haha wordt vervolgt... of ik de soort nog ga ontdekken en of ik hem uiteindelijk ga kopen....
dinsdag 7 december 2010 - 19:06
corrine

Corrine

Ik met pen en papier naar het tc gisteren....... helaas geen tropisch plantje meer te bekennen!! Alles heeft plaats gemaakt voor kerstbomen kerstbomen en nog eens kerstbomen. Al t tropische spul zal wel ergens veilig in een kas staan, na de kerst nog eens proberen.....
donderdag 9 december 2010 - 09:36
Echinacea

Echinacea

Ned. naam tuinbromelia. Fascicularia Pitcairnifolia. Zou - 12 aankunnen. ik betrouw het toch niet en overwinter hem binnen boven het vriespunt, prachtige bloem, ik geloof in februari. maakt heel veel jonge planten aan. Ik denk dat het deze is.
In het midden ziet ge de verdroogde bloem van verleden jaar, ze eruit halen is iets anders.

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 9 december 2010 - 16:48
hanninkj

Hanninkj

Ja, dat is hij. Hij kan wel 30 cm in omtrek worden wanneer hij bloeit. Maand geleden in bloei gezien.
donderdag 9 december 2010 - 17:32
corrine

Corrine

Ja dat is hem!!! ziet er precies hetzelfde uit en degene die ik zag had heel veel groeipunten en was flink geworteld. Maar ik denk niet dat ik hem ga kopen, al die risicoplanten.... kost bergen met geld als ze steeds dood gaan.
donderdag 9 december 2010 - 18:38
Echinacea

Echinacea

Niet te snel opgeven Corrine, met vallen en opstaan leert men lopen. Dit is een plant die goed te houden is.
vrijdag 10 december 2010 - 07:54
corrine

Corrine

Ik zal er nog eens over nadenken, maar ik wil nog zoveel! Jaren heb ik het gedaan met trachycarpussen, fatsia, aucuba, musa basjoo en een aantal champaeropsen. Heb ooit een brahea palm en een boomvaren gehad, maar die gingen dood, was ik niet blij mee, na 1 winter! Maar goed inmiddels verhuist en volgend seizoen willen we toch weer een boomvaren en ik wil er een yucca thompsoniana bij (het liefst meerdere, als ze te betalen zijn) Ik heb ook een phoenix canariensis staan (inmiddels ingepakt evenals de musa) maar ik wil zo weinig mogelijk planten gaan inpakken in de winter, vind het er allemaal niet uit zien Maar je hebt gelijkt ik moet ook niet te snel opgeven, dus wie weet.......ooit een bezitter van een winterharde bromelia.
vrijdag 10 december 2010 - 09:12
epcmprince

Epcmprince

Ik heb twee tuinbromelia's gekocht, z.g. winterhard, maar gingen in de winter allebei dood. Het jaar erna nogmaals 2 gekocht en nu weer dood. Ik koop deze niet meer voor in de volle grond. Ze stonden n.b. aan de zuidzijde van mijn huis.
donderdag 21 maart 2013 - 12:33
marcote

Marcote

Heb vorig jaar ook een winterharde bromelia gekocht heb vandaag nog gekeken hij leeft nog halve meter er naast staat wel een conifeer
donderdag 21 maart 2013 - 12:38
Echinacea

Echinacea

U kunt er altijd van mij krijgen, tuinbromelia. Fascicularia Pitcairnifolia, vandaag nog gekeken er staan vele scheuten aan.
donderdag 21 maart 2013 - 19:14
corrine

Corrine

Ik heb er nooit meer 1 aangeschaft en ik heb ze ook nooit meer gezien, ik zou het graag willen proberen een stek, dan komt deze te staan bij mijn yucca rostrata's in de volle grond, die staan op het zuiden en ik het zand...
Waar kom je vandaan Echinacea???
zaterdag 23 maart 2013 - 09:33
Echinacea

Echinacea

Op 12 en 13 april zijn we in Groningen, in mei, juni zijn we een paar dagen rond Rotterdam, op plantenjacht. Via uw website heb ik u adres. als onze uitstap uitgestipeld is laat ik iets weten via mail.
Groetjes
zaterdag 23 maart 2013 - 09:54
corrine

Corrine

Oh dat zou te gek zijn! Opsturen mag ook hoor, ik betaal uiteraard dan de verzendkosten. Maar ik hoor het wel.
zondag 24 maart 2013 - 12:28
Echinacea

Echinacea

Zaterdag avond heb ik venomen dat mijn schoondochter vrijdagavond in Utrecht heeft gevoetbald. Spijtig.
maandag 25 maart 2013 - 06:02
corrine

Corrine

ohhh ja zal je altijd zien, komt vast weer een kans!
maandag 25 maart 2013 - 10:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon