menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Water uit condensdroger

Ga naar meest recente reactie

Evis

Evis

Hey mensen,

ik heb meerdere malen gelezen op "het internet" dat water van een condensdroger goed is te gebruiken voor in vazen en voor planten die niet goed tegen kalk kunnen.

Nu heb ik toevallig een condensdroger en heb wat water verzameld. Het ruikt niet raar maar het is wel een beetje blauw/troebel. Is dit erg? In een vaas staat het natuurlijk niet zo mooi, maar voor plantjes? Ik sproei vooral en kocht eerder altijd demin water.

Ps. weet iemand waar ik van die korrels kan krijgen waar je gelparels mee kan maken voor in vazen etc?
maandag 8 november 2010 - 17:33
Karintje

Karintje

Heej Evis,

In de betere tuincentra vind je gelparels of korreltjes om er zelf te maken

Het water uit mijn condensdroger kieper ik gewoon weg....

Grtz,
Karin
maandag 8 november 2010 - 19:54
Evis

Evis

Hey Karin,

bedankt voor je antwoord! Ik had al eens gekeken bij Tuinland hier maar daar hadden ze alleen volgezogen parels: erg duur!

Ik vraag dit over condenswater omdat ik geen regenwater kan opvangen.
maandag 8 november 2010 - 20:09
moetje1951

Moetje1951

Ik strijk er mee in de stoomgenerator! Geen spoor van kalk, dus voor planten die niet van kalk houden zal het zeker ook wel goed zijn.
dinsdag 9 november 2010 - 21:01
printemps

Printemps

@ Lein en Moetje


Je moet eens van dat water een tijd (weekje)laten staan in een doorschijnend fles l
Dan schudden en goed kijken dat zit vol met vlokjes stof
Zeer slecht om mee te strijken

mvg
vrijdag 12 november 2010 - 15:47
Evis

Evis

Is het dan ook heel slecht voor planten? Ik heb al een keer ermee gesproeid en je ziet geen vlekken oid...
vrijdag 12 november 2010 - 17:19
moetje1951

Moetje1951

Ik zeef het water maar wel in een gewone metalen zeef. Er zitten inderdaad veel pluisjes in. Aan mijn planten geef ik het niet, die krijgen regenwater. Maar dat kan ook heel vuil zijn. Daar zou ik pas niet mee durven strijken.
Tja, ik heb er eens de gebruiksaanwijzing van mijn strijkijzer op nagekeken en daarin raden ze gedistilleerd water aan????
Te zuinig ook niet altijd goed???
vrijdag 12 november 2010 - 19:28
Evis

Evis

Water koken heeft niet zoveel zin. Inderdaad slaat een deel van het kalk neer, maar je verdampt ook water dus verandert de concentratie kalk weinig, al zo, heb ik gehoord.
vrijdag 12 november 2010 - 20:26
Evis

Evis

Ik zal eens proberen het water uit de condensdroger te filteren met een koffiefilter. Misschien dat het er dan beter uitziet. Stofjes en zelfs lichte zeep- of wasverzachterresten lijken me niet heel erg schadelijk, maar voor het geval dat.
Ik gebruik het water ook alleen om mee te sproeien en niet zozeer om in de potgrond te gieten.

Ik wou dat ik regenwater kon opvangen...Die optie is er helaas niet voor mij.

Gedemineraliseerd water is overigens vaak te koop in supermarkten bij de lampenolie etc en niet heel erg duur, maar condenswater is uiteraard goedkoper.

Bij sommide wasstraten mag je soms wel gratis je flesje bijvullen, maar ook die heb ik niet in de buurt.
vrijdag 12 november 2010 - 23:25
printemps

Printemps

@ Evis

Misschien moet je er eens van proeven dan weet je wat je aan je planten geeft

mvg
zaterdag 13 november 2010 - 13:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon