menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Iemand ervaring met het kweken van papaya

Ga naar meest recente reactie

sbeetje

Sbeetje

Hoi

Heeft er soms iemand ervaring met het kweken van papaya planten? Is het mogelijk om dit klimaat vruchten te krijgen, eventueel binnenshuis?

grtjes
dinsdag 29 juni 2010 - 07:54
Pieter

Pieter

Hoi,
Ik heb dit jaar de papaya arequipeña (Carica pubescens) gezaaid. Deze soort omdat deze iets beter tegen de koude kan en kleiner blijft en naar het schijnt na één jaar goed groeien al kan beginnen bloeien. Mijn ervaring is dat deze plantjes best direct in een hele grote pot worden gezaaid, want als je moet verspenen heb je enorm veel uitval.
dinsdag 29 juni 2010 - 08:58
danny2

Danny2

Jaja, in Spanje zal het misschien wel lukken maar hier kan ik er niet veel goed van zeggen. Heb al verschillende jaren gezaaid en verschillende soorten, tot nog toe enkel de babaco met succes, de anderen hebben nooit een tweede levensjaar gehad.

groetjes danny
dinsdag 29 juni 2010 - 21:35
Pieter

Pieter

Danny,
Het is wel de bedoeling dat ook ik ze binnenhaal hoor in de winter als het vriest. Daarom dat ik ze in een pot hou. Ik zou zeggen zaai ze in een grote pot en hou ze boven de 5 graden voor de arequipeña en boven de 15 voor de andere soorten.
woensdag 30 juni 2010 - 09:42
sbeetje

Sbeetje

Bedankt iedereen voor het advies.
Danny, heeft die babaco al gebloeid bij u?
woensdag 30 juni 2010 - 19:29
danny2

Danny2

Heeft nu al voor de vijfde maal vruchten, foto is van in de winterberging, maar nu zijn de vruchten rijp en begint de volgende reeks te groeien

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 30 juni 2010 - 20:27
sbeetje

Sbeetje

Amai, Danny, lijtk indrukwekkend! Is dit een veranda? Lijkt er toch sterk op. Staan deze planten in de zomer buiten? Of zijn deze planten gedwongen om binnen te blijven (voor de vruchten te laten rijpen)
donderdag 1 juli 2010 - 07:59
danny2

Danny2

Is nu zo goed als leeg , enkele planten die in volle grond staan kunnen niet weg.

groetjes danny
donderdag 1 juli 2010 - 17:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon