menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onderbeplanting voor bamboe atrovaginata reuzenbamboe

Ga naar meest recente reactie

u857287

U857287

beste tuinvrienden

vandaag heb ik een bamboe atrovaginata gekocht in Nederland, en ik ben er zo trots op. IK ben van plan hem op de gazon te zetten, dus ondertussen reeds een cirkel getekend van 3 meter doorsnede en een smalle gleuf uitgespit voor de begrenzer. In het midden komt dan die bamboe te staan. Wat doe ik nu met mijn overig gras in die cirkel ? Moet ik die ook nog allemaal omspitten, want je kan daar niet maaien of kan ik daar bv. lage soorten grassen zetten of hosta's of eventueel iets anders, de bedoeling is dat het maar zuiver is. Het gras gewoon kapuitspuiten zal ook wel niet zo'n goede manier zijn zeker ?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie advies.

Lieve
vrijdag 11 juni 2010 - 23:26
printemps

Printemps

Ik denk dat je er beter schors tussen smijt

Daar er vaak veel problemen zijn met bamboe zou ik eerder 2 cirkels met begrenzer plaatsen en lang geoeg laten overlappen

mvg
zaterdag 12 juni 2010 - 13:23
u857287

U857287

hallo birdwatcher

die phyllostachys heb ik gewoon weggelaten, ik bedoelde natuurlijk wel dezelfde bamboe, dus als u mij enig advies kan geven, ok dan.

Ondertussen heb ik mijn gazon kapotgespoten en wordt de bamboe volgende week geplant.

vriendelijke groeten

lieve

dinsdag 15 juni 2010 - 23:16
Stefan70

Stefan70

Beste Lieve,

Het is misschien wat laat om nog te reageren op jouw vraag maar ik lees ze nu pas. Het rhizoom(soort wortelstok) van bamboe mag je met niets bedekken omdat deze moet kunnen ademen.Enkel zijn afgevallen bladeren moeten blijven liggen om te beschermen en het is noodzakelijk dat de plant het selenium dat in de plant zit terug kan recupereren.

Groetjes

Stefan
maandag 12 juli 2010 - 13:27
Stefan70

Stefan70

Inderdaad ,ik denk ook dat birdwatcher even met zijn gedachten ergens anders zat.
woensdag 14 juli 2010 - 10:05
u857287

U857287

hallo

het gaat hier nog altijd om mijne bamboe en hij noemt nog altijd bamboe phyllostachus atrovaginata !!! en niet varieta (dit zou een soort laaggroeiend gras moeten zijn)

groetjes

lieve
woensdag 14 juli 2010 - 21:13
Stefan70

Stefan70

Inderdaad Lieve,

Ik heb hem ook pas ontdekt. Phyllostachys Atrovaginata nelle groeier,8 tot 9 meter hoog, sterk woekerend en winterhard tot -24°c ! Veel plezier ermee !

Groetjes

Stefan
woensdag 14 juli 2010 - 21:41
u857287

U857287

batdah

't is je vergeven

groetjes

lieve
donderdag 15 juli 2010 - 21:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon