menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bamboe verwijderen

Ga naar meest recente reactie

ceebee

Ceebee

Ik heb een 4 meter hoge, 1 meter doorsnede, rhizoombegrensde bamboe na 2 dagen hakken, scheppen en ploeteren uit de grond gekregen. De kluit was 1 kluwen wortel en zeker zo'n 100 kilo. Maar goed dit is nu weg. Wat rest is een krater en een berg zand met veel haarwortels. De vraag is nu kunnen deze haarwortels nwe scheuten gaan vormen. Ik ben al begonnen met zoveel mogelijk te zeven, maar wellicht onnodig of heeft iemand een beter idee?
zondag 6 juni 2010 - 14:12
u857287

U857287

dag ceebee

natrium chloraat zou helpen, te verkrijgen in de tuincentra

lieve
zondag 6 juni 2010 - 18:28
deHaan

DeHaan

Haarwortels lopen niet uit, maar even zeven kan geen kwaad.
Kom je vanzelf de dikkere wortels tegen.
zondag 6 juni 2010 - 21:03
ceebee

Ceebee

Dank voor jullie adviezen. Gooi er liever geen gif in, dus zeef nog wel even door.
dinsdag 8 juni 2010 - 17:02
josuithetbos

Josuithetbos

Heel goed hoor dat je geen gif wil gebruiken, al die reclame voor roundup op deze site valt me vies tegen! Bij iedere tip over het verwijderen van een plant wordt er reclame voor dit middel gebruikt! Bijen sterven door dit middel doordat het oppervlakte water waar zij uit drinken vol zit met roundup, vogels bezwijken en egels gaan er dood van, idioot dat dit middel zoveel aandacht krijgt op deze site!!!!
maandag 25 augustus 2014 - 16:08
deHaan

DeHaan

Lees even het hele forum beter door, dan kan je wat inhoudelijker reageren
Je reageert erg agressief terwijl er geeneens Roundup geadviseerd word en het een erg oud topic is.
maandag 25 augustus 2014 - 17:48
Bombycilla

Bombycilla

Heel goed hoor dat je geen gif wil gebruiken, al die reclame voor roundup op deze site valt me vies tegen!
Mee eens! Jos heeft het over de reclame op het forum niet over de antwoorden.
Kan niet vaak genoeg gezegd worden,ben dus niet de enige die het stoort
maandag 25 augustus 2014 - 18:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon