menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groot geworden

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

In 2007 heb ik een kruipphlox gekocht die in 2008 in een grotere pot ging

[afbeelding verwijderd niet-https]

het was de lievelingsplant van onze Elsbeth die er áltijd inkroop als ze vrij liep.

Najaar 2008 heb ik hem in een niet meer al te best wijnvat gezet, en daar voelt hij zich prima thuis. Kijk maar hoe hij is gegroeid!

[afbeelding verwijderd niet-https]

En nog een foto van wat dichterbij, misschien kunnen jullie hem ruiken....

[afbeelding verwijderd niet-https]



Groetjes Rialle
zaterdag 22 mei 2010 - 21:47
rialle

Rialle

Oh jee, ik zie dat ik de topic in de verkeerde rubriek heb gezet. Kan iemand van de moderators hem misschien bij de tuinfoto's zetten aub?

Groetjes Rialle
zaterdag 22 mei 2010 - 21:49
LauraK

LauraK

Wauw wat een bloemenzee, Rialle! Zou Elsbeth de plant misschien ...eh... bemest
hebben?

Kan die Phlox gewoon buiten blijven, of moet die vorstvrij overwinteren?
Ik kende deze plant nog niet, maar vind het er een om ook te kopen.

Groeten van Laura.

P.S. Ik heb de plant even opgezocht in de plantengids van Tuinadvies, en zie dat
ze kruipphlox er ook in het blauw is... O o, nu ben ik alweer hebberig aan het worden!
zaterdag 22 mei 2010 - 21:51
rialle

Rialle

Ja idd Laura hij bestaat ook in het blauw.
En ze zijn totaal winterhard. Hij heeft de afgelopen 2 winters gewoon in het wijnvat buiten gestaan. Niet afgedekt of niets. Gewoon in de vrieskou. En gevroren hééft het de afgelopen winters!
Vorig jaar lente vreesde ik het ergste, maar het vriesweer heeft hem geen schade toegebracht en deze winter ook niet.
En veel zon krijgt hij ook niet, alleen wat avondzon.

Tja....dan moet je toch op zoek naar de blauwe hè?! Enne....ook een konijn erbij voor de bemesting!

Groetjes RIalle
zaterdag 22 mei 2010 - 22:25
rialle

Rialle

Welke kleuren heb jij dan Marjoleine?

Een herbloei heb ik hier nog nooit gehad! Ligt misschien toch aan de niet al te zonnige plaats die hij heeft. Maar als hij zo door groeit dan kruipt hij volgend jaar op het terras!

Groetjes Rialle
zondag 23 mei 2010 - 13:02
rialle

Rialle

Mooooie kleuren Marjoleine. Vooral de eerste (en 2e ) vind ik prachtig. Zijn dit allemaal kruip-phloxen?

Ik had me eigenlijk verheugd op een foto van hoe de phlox tegen de perenboom of Hibiscus aangaat (als ik dat mag zeggen) Dat lijkt me prachtig!

Als hij inderdaad zo goed groeit, dan moet ik een ander plaatsje voor hem gaan zoeken waar hij fijn verder kan groeien, want over het terras vind ik eigenlijk niet zo handig.

Groetjes Rialle
maandag 24 mei 2010 - 22:35
zourky

Zourky

Mooie bloemen zeker iets om aan te schaffen,en winter hard,dat konijntje op de eerste foto is ook winterhard,is ook gegroeid maar is het ook in een grotere pot gezet ?????????
groetjes Richard
dinsdag 25 mei 2010 - 07:20
moetje1951

Moetje1951

Wooow Lein,

Ik ben jaloers.
Moetje
woensdag 26 mei 2010 - 19:49
zourky

Zourky

Een vraagje voor wie het weet,
Kruipphlox dat is nu misschien wel uitgebloeid,maar is dat ook te koop in zaad zodat ik het nu kan zelf zaaien en opkweken voor volgend jaar
groetjes Richard
woensdag 2 juni 2010 - 21:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon