menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jacaranda buiten plaatsen

yvdv32

Yvdv32

goedemiddag

heb een jacaranda uit zaad gekweekt. Die is nu ong. een kleine meter hoog. Hij stond in de winter in de garage vrij koel en verloor zijn bladeren. Tot hiertoe alles normaal. Nu heb ik heb in de woonkamer gezet in afwachting tot ie buiten kan (de garage is net iets te donker nu). De plant kwam terug uit, kreeg meer water, wat voedsel maar begint nu soms zijn nieuwe blaadjes te verliezen. Ligt dit aan te warme temperaturen binnen of droge lucht? Sproeien kan ik niet want heb parket en dat zal mijn partner niet apprecieren.
Kan deze jacaranda nu al buiten of is het toch nog net iets te vroeg?
alvast bedankt

Yv
maandag 19 april 2010 - 13:06
printemps

Printemps

Ik ken de plant niet maar opletten met nachtvorst
Na de ijsheiligen is het min of meer veilig (is 15 mei)
Ofwel afdekken met vlies elke avond
Ook afdekken de eerste week tegen de zon

mvg
maandag 19 april 2010 - 14:29
Fons

Fons

Jacaranda mag nu buiten maar voorlopig in de schaduw bij nachtvorst tijdens de nacht binnen zetten, zeker nog geen plantenvoeding geven en zeer matig water geven.
Fons.
maandag 19 april 2010 - 19:09
danny2

Danny2

Yv, vrees voor je plant, het is beter de staam vochtig te maken na de winter dan een goeie scheut water, de planten hebben nog geen blad en zodoende nemen de wortels nog heel weinig vocht op, doordat je ook nog voeding gegeven hebt kan het zijn dat je nieuwe worteltjes verzopen of verbrandt zijn.
Ernestine, hou je plantjes nog enkele weekjes binnen, dan kunnen ze buitn, de eerste 5 dagen zeker niet in volle zon zetten. Zet ze ook in een degelijke pot van ongeveer 15cm en ze zullen best nog tot bijna 1m groeien dit jaar.

groetjes danny
zaterdag 1 mei 2010 - 21:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon