menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is er een bloei mogelijk bij musa rubramusa velutina

Ga naar meest recente reactie

sbeetje

Sbeetje

Hoi tuinliefhebbers.

Is er al iemand in geslaagd om een musa rubra of musa velutina in bloei te krijgen. Ik weet dat dit wel lukt met een musa basjoo. Maar bij rubra en velutina weet ik het niet. Ik heb het tweemaal geprobeerd bij een velutina, maar deze is vroegtijdig kapotgegaan aan de rouwvarenmug.
Waarschijnlijk hebben deze bananen nog meer warmte nodig dan in de huiskamer aanwezig.
Iemand ervaring?
woensdag 17 februari 2010 - 18:59
leeuwtje

Leeuwtje

Ik ken iemand die had de musa velutina vorig jaar in bloei. Die had de plant in de vollegrond gezet en graaft hem 's winters uit.
Stiekem hoop ik dat de mijne dit jaar gaan bloeien. Ze zien er nog goed uit en overleven de winter wel in mijn verwarmd kasje
donderdag 18 februari 2010 - 08:20
sbeetje

Sbeetje

bedankt voor de reactie, leeuwtje

Hoe oud is de plant van jou? Normaal bloeit deze het tweede jaar.
donderdag 18 februari 2010 - 12:41
greener

Greener

http://www.cemunnos.nl/forum/index.php?page=Thread&threadID=11859

Met foto's en al.
Ik weet alleen niet of de boel openbaar is voor niet leden.

Sebas
donderdag 18 februari 2010 - 13:15
leeuwtje

Leeuwtje

Hier kun je er ook wat van lezen. http://www.groeninfo.com/forum/exotische_planten_forum/38750-musa_velutina.html

Ik ben overigens de Leeuwtjes niet in dat stuk.
donderdag 18 februari 2010 - 13:29
kristof_P

Kristof_P

heb je een foto van je M. rubra? heb nog geen enkele M. rubra in winkels gezien die daadwerkelijk een M. rubra is...iedere keer als ik een plant met label M. rubra zie is het een M. zebrina (in het geval het een M. zebrina is is bloei mogelijk (meestal) in het tweedde jaar).

gr
Kristof
donderdag 18 februari 2010 - 17:23
sbeetje

Sbeetje

Bij palmhunter hadden ze vorig jaar (dacht ik) musa rubra planten.
Wat raar dat er zo weinig ervaring is met bloeiende bananenplanten in onze contreien. Nochtans zijn er toch een paar die het goed doen in de huiskamer, niet?

Ik heb ergens gelezen dat de musa rubra ook kan gebruikt worden als kamerplant. Alleen vraag ik me af of deze soort niet te groot is voor de huiskamer. Een gemiddelde plant wordt iets meer dan 2m, dus toch nog groot uitgevallen...
maandag 22 februari 2010 - 12:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon