menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie herkent deze boom

Ga naar meest recente reactie

Amourath

Amourath

Deze boom staat in Griekenland, ik heb enkele zaden meegenomen die ondertussen gekiemd zijn, maar ik weet dus niet welke boom het is... misschien iemand die me kan verder helpen?

De moederplant: [afbeelding verwijderd niet-https]

De zaden:
[afbeelding verwijderd niet-https]

De zaailingen:
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 28 januari 2010 - 10:18
leeuwtje

Leeuwtje

Ik denk in eerste instantie aan schinus molle - peperboom
Maar ik weet het niet zeker. De bessen worden daar uiteindelijk rood van dus als dit rijpe bessen zijn dan is het hem niet vrees ik.
donderdag 28 januari 2010 - 11:56
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Het blad doet me denken aan Melia azedarach. Hiervan worden de bessen paars dus net als Leeuwtje ben ik er niet zeker van.
donderdag 28 januari 2010 - 12:52
leeuwtje

Leeuwtje

Martje, ik heb daar even op gegoogled en ik denk dat jij gelijk hebt. Het wordt ook wel chinaberry genoemd. De rijpe vruchten zijn volgens wat ik las wel geel. De bloemen zijn paars.
donderdag 28 januari 2010 - 13:34
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ja je hebt gelijk, de bloem is paars en de bes geel! Ik heb hem ook gezaaid en de planten zijn nu drie jaar oud. Ze hebben bij mij nog niet gebloeid.
donderdag 28 januari 2010 - 13:41
schuurmans

Schuurmans

Melia azedarach heb ik nu al voor het vierde jaar, maar moet nog steeds voor de eerste keer bloeien. dat moet op naakt hout gebeuren. overigens een mooie plant, maar een bloemetje daar wachten we toch op, nietwaa!!

grt
henk
vrijdag 29 januari 2010 - 18:37
joopsmit

Joopsmit

Ik zie bij jonge opkweek een ander blad dat weg heeft van de peterselie vlier
zelf heb ik ook uit zuid frankrijk op het strand van een boom daar een zelf soort bessen geplukt en thuis uit gezaaid, Kiemd goed en groeid snel . staat nu 2 meter hoog lijkt sterk op peterselie vlier. Niemand heeft hem in al die tijd weten te herkennen dus ik wacht nu op bloem zo dat ik dante weten kom wat het is .
Maar jou stek bladeren zijn precies zo als ik ze heb en ook de vruchten zijn het zelfde, .als je een vruch open maakt dan zit daar in kleinne pitjes . Plaats van mijn boom een foto erbij kunnen we vergelijken
Meschien kun je me een foto van het bald een sturen> ? Groet joop

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 1 februari 2010 - 12:54
schuurmans

Schuurmans

Joop,
De voorste plant lijkt verdacht veel op de Melia azedarach.
Het is wel zo dat als je een blad ziet er GEEN bloemen meer aankomen in dat seizoen. Maar ik vind de plant zonder bloemen ook mooi.

grt
henk
maandag 1 februari 2010 - 18:47
joopsmit

Joopsmit

Wat zie ik tot mijn verassing Bloemknopjes
De Melia azedarach heeft van af de kerst in een koude schuur gestaan met zeer weinig licht . Om dat dat te lang ging deuren heb ik hem in de gang naast de voor deur gezet voor een raampje . Stond er ook koud
nu staat hij al weer een 3 tal weken buiten beschut en zie het eerst blad diend zich aan en wat zag ik tot mijn verbazing er komen blouwe knopje in de oksels van het blad .
Verder nog een vraag
door de brand ben ik mijn paarse bougainvillea kwijt en ook mijn poncirius trifolata (citroen) wie o wie wil me er aan helpen Dit in verbant vroege afharding .

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 13 april 2010 - 18:36
schuurmans

Schuurmans

Joop,

de Melia azedarach heb ik nog nooit in deze vorm gezien.
ik twijfel dan ook of dit de Melia azedarach is.
het ziet er wel mooi uit.

grt
henk
dinsdag 13 april 2010 - 18:43
Fransh

Fransh

ik heb dit jaar voor de eerste keer bloemen gehad in mijn Melia azedarach.
de bloemen zijn heel klein en ze vallen bijna niet op ,ik hoop dat de bessen het naderhand goed gaan maken.
dinsdag 13 april 2010 - 20:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon