menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Serre en kelder

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Na de veranda nu ook even een zicht op de kelder , de serre en de kap.
Hier hoe de kap erbij staat, ook overvol net als de rest

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 25 januari 2010 - 20:42
danny2
maandag 25 januari 2010 - 20:43
danny2

Danny2

en dit is de serre

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 25 januari 2010 - 20:44
danny2

Danny2

en nog een blik in de kelder

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 25 januari 2010 - 20:45
lentemode

Lentemode

Heerlijke plaatjes van 'nen echte' !

Op naar 't voorjaar !
maandag 25 januari 2010 - 20:56
alloo

Alloo

Hallo Danny ,ik heb ook veel planten in de kelder staan, en persoonlijk vind ik dit een zeer goede overwintersplaats, met de minste gesneuvelde.


groetjes Fons
maandag 25 januari 2010 - 22:06
Mandy

Mandy

Waarschijnlijk heeft de kelder ook de meest contstante temperatuur????
maandag 25 januari 2010 - 22:24
Mandy

Mandy

Wat een mooie plaatjes trouwens, zo'n hoeveelheid planten, wat een weelde.....
maandag 25 januari 2010 - 22:25
Matabish

Matabish

Zal wel weer een heel gesleur geven als alles weer naar buiten mag!
't Is daarom dat je planten zo goed groeien, da's pure dankbaarheid!!
dinsdag 26 januari 2010 - 00:23
P e t e r

P e t e r

Danny,

T'is inderdaad een gesleep maar absoluut de moeite in de zomer hé.

Bij mij staat de veranda ook vrij vol en de ramen van de living staan vol met bananen. Mijn nachtkastjes zijn bedekt met de ensete (ventricosum) maurelii, mijn lampje staat op een bijzet stoeltje. De voortuin is herschapen in een tentenkamp.

Maar dit alles blijft de moeite in de zomer hé.

Groeten,

Peter
dinsdag 26 januari 2010 - 00:56
an

An

WAt een planten dat hoef ik hier niet te doen ,want dan worden ze boos ik heb alleen mijn meloenpeer binnen in de schuur en straks de zaailingen op de vensterbank.ze zien me aankomen.

maar petje af voor je danny dat je dat allemaal kwijt kan en straks als alles weer buiten staat in volle glorie dan weet je waarvoor je het gedaan hebt heel veel succes.

gr an
dinsdag 26 januari 2010 - 09:51
leeuwtje

Leeuwtje

Hoe koud wordt het overal Danny? Onder de kap vriest het toch ook? Die verwarmde je toch niet? De kas wel?
dinsdag 26 januari 2010 - 12:36
danny2

Danny2

In de kelder waar ik nu 10u per nacht kunstlicht geef is het constant 13°, de planten groeien er momenteel veel te snel zodat ik er regelmatig wat moet toppen.
In de veranda komt het zelden onder de 10° maar die hebben dan weer daglicht.
In de serre hou ik alles vorstvrij, heb deze winter toch wat extra isolatie aangebracht. De jonge plantjes hebben nog wat bodemverwarming.
In de kap is het koudste -4 geweest en hebben sommige planten wat vorstschade, is ook geïsoleerd, moest het terug -10 worden ga ik er toch een extra vuurtje plaatsen.
Vannacht -9 kan er nog net lukken.

groetjes danny
dinsdag 26 januari 2010 - 18:00
jungle

Jungle

kun je ook fot's van je tuin opzetten in de lente
dinsdag 26 januari 2010 - 18:54
Matabish

Matabish

Als je op Danny's naam klikt, net boven zijn avatar, kan je zijn eigen site aanklikken!
dinsdag 26 januari 2010 - 19:04
Maxession

Maxession

Voor de planten in de kelder, heb je daar bepaalde lampen voor ofzo? En hoeveel uur krijgen deze verlichting?

Heb wat vorstschade gehad in de serre, dus als ik volgend jaar een aantal planten in de kelder kan doen zou dit interessant zijn...
dinsdag 26 januari 2010 - 21:52
Echinacea

Echinacea

Foto's van een tuin zijn moeilijk te maken. Bezoek Dany zijn tuin eens tijdens de opentuin dagen, maar neem uw tijd als de gastheer uitleg geeft over zijn planten.
jean
woensdag 27 januari 2010 - 08:04
danny2

Danny2

Niks speciaal, gewoon tl-lampen, 10u 's nachts, als je te lang licht geeft gaan de planten knoppen vormen en de bedoeling is dat dit witte scheuten groen en wat sterker worden.
Brugmansia, fuchsia, abutilon, solanumsoorten, erytrina's, podranea's, plumbago, lantana, dregea, mandevilla, grewia enz...., kortom planten die verhoutte stammen hebben en die je kort kan terug snoeien.

groetjes danny
woensdag 27 januari 2010 - 18:55
schuurmans

Schuurmans

Danny
Sinds deze week ben ik ook aan het bijlichten met een spec. groeilamp 400W.
dat doe ik in de winterberging waar het constant 6ºC is en overdag redelijk licht is via twee zijden die van glas zijn.
ik zou willen dat de aarde wat sneller opwarmde want ik vind de winter veel te lang duren.

grt
henk
vrijdag 29 januari 2010 - 18:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon