menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Veranda

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Hier groeit alles lustig verder ondanks koude buiten

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 8 januari 2010 - 21:51
danny2
vrijdag 8 januari 2010 - 21:51
danny2
vrijdag 8 januari 2010 - 21:52
danny2
vrijdag 8 januari 2010 - 21:53
printemps

Printemps

Wat zijn die vruchten ???

Amaai uw veranda staat goe vol

mvg
zaterdag 9 januari 2010 - 12:51
Lysianthus

Lysianthus

'K begin het vrouwke toch wat te begrijpen
zaterdag 9 januari 2010 - 13:21
annis

Annis

Lysianthus nu je het zegt hij staat ook wel erg vol. Maar om planten te verliezen vanwege de koude en vooral mooie exemplare dat zou ik ook niet graag willen.
Maar ik begrijp Danny's vrouwtje wel.

groetjes @nnis
zaterdag 9 januari 2010 - 13:30
Peppody

Peppody

wat is dat toch prachtig, lekker een beetje zomer in huis! Maar wel veel he . Ik heb nu de rode bananenplant ingepakt in plastic, deze staat in huis te overwinteren maar het wordt hier nu wel erg koud, het sneeuwt vandaag zelfs op de zolder Ik houd m'n hart vast voor alle planten: palmen, bananen, pardijsvogelbloem, canna's en agaven. Ik hoop dat ze het kunnen verdragen bah bah. De lente kan mij niet vroeg genoeg beginnen kan alles weer lekker naar buiten! Ik denk dat jouw vrouw dat ook wel regelmatig zal zeggen dan heeft ze de veranda weer vrij
En wat zijn dat voor mooie vruchten die aan die laatste plant hangen?
zaterdag 9 januari 2010 - 13:47
alloo

Alloo

Ik denk dat gij een zeer brave vrouw heb Danny,ik zou het niet moeten proberen,bij mij staan ook wel enkele planten in de veranda maar zovol dan had ik abras denk ik.En zelf nog vruchten aan de papaja ,die heb ik ook, toch is al enkele jaren geleden dat ik vruchten heb gehad.

groetjes Fons
zaterdag 9 januari 2010 - 15:39
lentemode

Lentemode

Wat mooi, een heel hofke van Eden, jullie veranda !

Ik vrees dat je op de eerste zonnige dagen van 2010 met klikken en klakken en al die mooie kuipplanten de tuin invliegt !
Dan heb je weer meteen leefplaats in de veranda en is de tuin ook aangekleed !

Groetjes,
Mia
zaterdag 9 januari 2010 - 16:31
Lysianthus

Lysianthus

Ik begrijp Danny maar al te goed maar ik versta zijn vrouwke ook
Ik heb géén veranda maar bij mij staan ze in de slaapkamer, naast mijn beddeke...........géén zicht maar daar is het lekker koel. Ik heb géén ander alternatief want laten doodvriezen "NO WAY".
Van het moment dat het niet meer vriest vliegen ze met hun klikken en klekken terug buiten Mia.
Fijn weekend
Lysianthus
zaterdag 9 januari 2010 - 18:20
danny2

Danny2

Awel, hebben die allemaal medelijden met mijn vrouw, maar moet ik wel poetsen , moet ik de plantjes water geven en moet ik ze verzorgen en gaat zij de citroenen plukken en de pepers en de pepino's en de passievruchten en later misschien de babaco's(zijn geen papaya's) maar van dezelfde familie.
Ach, wij komen goed overeen en elk jaar ga ik minderen maar de ruimte wordt elk jaar kleiner en kleiner, nu denk ik dat het komt door die winters, ze zeggen toch dat alles krimpt door de koude!!!!!!

groetjes danny
zaterdag 9 januari 2010 - 20:23
leeuwtje

Leeuwtje

Hahaha Danny! Super zeg! Ik wou dat ik zo'n veranda aan mijn huis had. Dan zette ik hem ook lekker vol zeg! Je boomtomaat doet het ook nog erg goed zeg! Jij gaat nog veel lekkere vruchten eten!
zaterdag 9 januari 2010 - 20:54
jdcoster

Jdcoster

Jullie overdrijven toch wel wat. Danny heeft zelfs nog plaats over in zijn veranda want hij moest er een stoel in zetten om het vol te krijgen ... .
zondag 10 januari 2010 - 00:01
lanne

Lanne

Danny,
Zalig om zien zo een winter veranda ! de mijne staat ook te vol om goed te zijn . ik vraag me af of je niet teveel last hebt van het vocht in je veranda , met zoveel planten zal er toch wel heel wat verdamping zijn - geen last van schimmel ? of heb je een soort ventilator ?
Ik begijp volkomen wat je zegt over het voornemen om te verminderen - ik ken dat ook en neem ook ieder jaar goede voornemens- spijtig genoeg , groeit de tuin en de veranda niet mee - ondankts dat ik dat graag zou willen .
heel veel groetjes
Lily-Anne
zondag 10 januari 2010 - 12:04
lentemode

Lentemode

[afbeelding verwijderd niet-https]

Die is goed, Danny !

Groetjes,
Mia
zondag 10 januari 2010 - 12:52
P e t e r

P e t e r

Danny,

Het ziet er zoals ik van je gewend ben super uit.
Op hoeveel graden en vochtigheid houd je je veranda?


Peter
zondag 10 januari 2010 - 23:26
wim1970

Wim1970

ik pleit ervoor om een steunfonds op te richten voor Danny.

Hij lijdt duidelijk erg onder het poetsen en het water geven

LOL

groetjes

wim

maandag 11 januari 2010 - 13:27
wim1970

Wim1970

ik stel voor dat we het steunfonds voor Danny noemen:

" Help Danny de winter door "

Steunen kan door :

-GEEN zaden meer naar hem te sturen want dan krijgt hij enkel meer planten nog
-hem helpen poetsen
-het te laten regenen in zijn veranda zodat hij geen water meer moet geven
-al zijn plantjes kopen op de tuinbeurs in bokrijk bv.
- ...


maandag 11 januari 2010 - 15:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon