menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke lamp voor een ficus

Ga naar meest recente reactie

cactusjen

Cactusjen

hey iedereen,

ik heb onlangs een ficus ginseng gekocht en deze wil ik nu onder een lamp plaatsen om deze een hele dag goed licht te kunnen geven (geen warmte).Na wat opzoekwerk kwam ik erop uit dat je fluoriserende lampen moet gebruiken.Hiervan zijn de 2 bekendste de TL buis en de spaarlamp.Omdat het voor 1 plant is heb ik dus weinig nut aan een TL buis en dus zou ik naar de spaarlampen willen gaan. Alleen is hierover op internet eigenlijk helemaal niets te vinden.Iemand die hier ervaring mee heeft? Iemand die wat weet over hoeveel lumen deze moeten hebben en het lichtspectrum? Over deze dingen wordt gepraat op het internet maar is niet duidelijk wat er nodig is.Alle info is ten zeerste welkom.

Groetjes
vrijdag 1 januari 2010 - 23:07
cactusjen

Cactusjen

zijn dit normale spaarlampen die je in de gamma kan kopen?
zaterdag 2 januari 2010 - 00:06
cactusjen

Cactusjen

heb snel nog even de details bekeken en dat is wel een reuzegrote lamp voor een kleine plant: Afmetingen: 40 x 65 x 56 cm

Ik dacht meer aan een normale grootte van een spot.
zaterdag 2 januari 2010 - 12:47
Ouwepee

Ouwepee

Tik even "plantlampen" in de zoekfunctie hier boven, als je wil kan je daar degelijke info vinden. Je kan ook in Google MM15609 zoeken, of
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=6&tid=29967&hl=plantlampen
naschriftje:
Plantlampen zijn nooit "normale lampen die je in de Gamma kunt kopen", anders zou niemand de vraag hier stellen.
Hartelijke groeten,
Leo
zaterdag 2 januari 2010 - 13:07
Ouwepee

Ouwepee

Welke soort merk en type heb jij dan Parodias?
zaterdag 2 januari 2010 - 15:47
Ouwepee

Ouwepee

Hallo Parodias,
De lampen in de kataloog zijn inderdaad "full spectrum", je kan hier ook even kijken:
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=6&tid=29967
Om het pdfje te kunnen doorzenden heb ik natuurlijk wel een echt mailadres nodig.
Beste groeten,
Leo
zaterdag 2 januari 2010 - 18:07
Ouwepee

Ouwepee

Enkele plaatjes in mijn kelder, goed vochtig voor mijn zaailingen en stekjes. Geen superfotootjes maar toch een idee

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 3 januari 2010 - 15:01
Ouwepee
zondag 3 januari 2010 - 15:03
Rita1960

Rita1960

Hoi Willy,
domme vraag van een (ex)blondje..nu -bijna- grijs

Voldoen spiegels ook of een plaat met daarop zilverfolie?? (zoals daar is het welbekende aluminiumfolie)

groetjes,

Rita

dinsdag 5 januari 2010 - 20:24
Rita1960

Rita1960

Thanx Willy
probleem opgelost bij mij in de vide
en als dit werkt, werkt het vermoedelijk ook voor het -beter- afrijpen van de laatste buitentomaten

dinsdag 5 januari 2010 - 21:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon