menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nuttige binnenplanten

Ga naar meest recente reactie

Elrike

Elrike

met nuttig bedoel ik eetbaar, vruchten of blad.
Of iets anders nuttigs kan ook.

Ik heb nu bijvoorbeeld ipv een ficus een laurier in de vensterbank staan.

En na gelezen te hebben over iemands bananenplant dacht ik welke planten zijn geschikt voor binnenhuis om leuke vruchten van te oogsten of iets anders bruikbaars en nuttigs mee te doen.

Dus niet alleen een plant voor de sier, maar een plant met wat extra's

wie heeft ideeen, tips en/of ervaringen?
vrijdag 11 september 2009 - 18:59
P e t e r

P e t e r

Als je het een paar jaar volhoud, de musa (dwarf) cavendisch

Citrus madurensis, ook wel genoemd Citrus mitis, kamersinaasappeltje of calamondin, wel zuur

Peter
vrijdag 11 september 2009 - 19:20
matteke

Matteke

Ik denk dat je geen (eetbare) bananen kunt verkrijgen binnenshuis. Buiten lukt het na enkele jaren wel. Je kan diverse kruiden binnen zetten.
vrijdag 11 september 2009 - 21:31
Elrike

Elrike

HAha ik was echt niet van plan een banaan in huis neer te zetten hoor, niet zo'n enorm ding in mijn woonkamer en daar is de banaan al helemaal niet geschikt voor, die heeft veel licht nodig.
Mijn broer heeft wel een banaan succesvol in zuid Spanje op de patio dus ik vond het al heel mooi om te zien dat die plant het toch ook hier goed doet.

Ik zat idd te denken aan iets van citrusvruchten, maar hoeveel moet ik er hooguit voor betalen, en waar zijn ze in welke periode het beste te kopen?
Ik heb eens iemand gezien met een koffieplant waar de boontjes aankwamen, een tabaksplant ook al ergens zien staan.
En kun je daar wat mee doen?

Kruiden zoals citroentijm denk ik dat heel mooi zal staan in een pot in de vensterbank.

zaterdag 12 september 2009 - 01:26
zourky

Zourky

Ik heb een goed idee,een boom of boompje gemaakt het zelf zo groot als je wil en je hangt er zoveel in als ge zelf wilt

een paasboom.


groetjes Richard
zaterdag 12 september 2009 - 12:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon